Premijer Zoran Milanović i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić danas su u Rijeci na sastanku s potpredsjednikom Europske komisije i povjerenikom za promet Siimom Kallasom razgovarali o izgradnji željezničkog koridora 5b, jednog od glavnih europskih prometnih pravaca.
Pročitajte i ovo
plaće vozača
Grad i sindikalisti bez dogovora, a zbog toga bi mogle rasti cijene voznih karata: "Zašto sve mora ići preko leđa korisnika?"
Malo se naljutio
Plenković uzvratio šefu SDP-a i Milanoviću, nazvao ih talogom: "Ako svaka šuša, blentava i tupava, nas zove izdajnicima..."
>> Barrosov zamjenik o Pelješcu: Koliko ja znam, nijedna solucija nije izabrana
Hrvatska u razdoblju od sljedeće do 2020. godine namjerava dovršiti prugu Rijeka-Botovo, koja bi se sufinancirala iz EU fondova, a za što su projekti već u pripremi, dok su neki i u realizaciji. Spomenuta bi pruga trebala pridonijeti podizanju kapaciteta riječke luke jer će teret prema središnjoj Europi njom teći brže i lakše. Ukupna vrijednost ovog projekta je oko dvije milijarde eura.
'Potencijal Rijeke i Hrvatske je puno veći od ovoga što je ostvareno. Do kraja desetljeća Hrvatska će sigurno imati modernu željezničku prugu od Rijeke do mađarske granice, a onda i Budimpešte', rekao je Milanović, napominjući da se uspješnost svake nacije i svake ekonomije mjeru u tome koliko je u stanju optimizirati vlastite resurse.
'Desetljećima, da ne kažem stoljećima, se na to čekalo. I ne smije se više nikada dogoditi da ovdje kranovi i dizalice budu micani nakon što su već odavno dali svoje. Moramo stalno ulagati, stalno težiti tome da budemo bolji, da budemo uspješniji, jer ulaskom u Europsku uniju se natječemo sa skoro najuspješnijima na svijetu i ta pravila igre, koliko god bila primamljiva, su i zahtjevna i teška', dodao je.
O Pelješkom mostu: Argumenti u naš prilog su ogromni, ali dok nije gotovo, nije gotovo
Osvrnuo se i na izgradnju Pelješkog mosta. Nije htio potvrditi hoće li se krenuti u njegovu izgradnju jer još ništa nije 100 posto sigurno. 'Neću tako funkcionirati. Ne pada mi zaista na pamet da odem na Pelješac ili u Komarnu i da još jednom otvorim gradilište bez da znam da postoji novac i da su ugovori tu, da ćemo te ugovore moći poštivati i da je financijska konstrukcija zatvorena. To nije Potemkinovo selo, kako se nekad gradilo', rekao je premijer.
'Što se tiče Pelješkog mosta, odnosno prometne solucije za povezivanje Hrvatske s Hrvatskom, na nešto ćemo sigurno ići, ja sam optimist', dodao je.
'Nema takvog primjera u Europi, da imate odvojen komad teritorija EU. To nije ni toliko velik novac, ako ćemo pravo govoriti. Tu se ne radi o milijardama, tu se radi o najviše nekoliko stotina milijuna eura. To su sve ogromni argumenti u naš prilog, ali dok nije gotovo, nije gotovo. Bez obzira što su lokalni izbori za dva tjedna, ja ću to reći tek kad budem potpuno siguran, a kakav će to utjecaj imati na lokalne izbore, ne znam, ali mi u politici funkcioniramo drugačije od svojih prethodnika i tako će biti', zaključio je Milanović.
Hajdaš Dončić je najavio skori pronalazak strateškog partnera za ulazak u HŽ Cargo.
Nakon sastanka, Milanović, Hajdaš Dončić i Kallas brodom su obišli lučki bazen Luke Rijeka te razgledali kontejnerski terminal i Zagrebačku obalu. U rad su pustili i nove lučke kranove.
Kallas je na Twitteru napisao kako je impresioniran Milanovićevom informiranošću o infrastrukturnom razvoju.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook