Hrvatska vlada u e-mail poruci odgovorila je da nema komentara na poruke iz Bruxsellesa vezano za govor predsjednika Europske komisije Josea Manuela Barrosa o stanju Europske unije.
Pročitajte i ovo
PUTINOVA ESKALACIJA
Europska komisija o ICBM-u ispaljenom na Ukrajinu: "Rusija se igra s nuklearnom prijetnjom"
Stvar pravosuđa
Ministar Miljenić: O Hernadiju se nema što razgovarati
On je govorio o zajedničkim vrijednostima EU o kojima se ne pregovara. Govorio je o političkim uvjeravanjima s jedne strane, namjernim kršenjima procedure te s druge strane o famoznom članku 7, točnije suspenziji zemalja članica.
Na domaćoj političkoj sceni najzanimljivija priča koja se trenutno zahuktava je ona oko Saše Prekovića. Neki anonimni izvori pozivaju na njegovu smjenu. On je sin Josipa Perkovića i savjetnik je u Uredu predsjednika Republike Hrvatske.
Tražiti njegovu smjenu je posve deplasirano i to iz više razloga. Prvi razlog je taj što je Saša Perković u Uredu već nekoliko mandata, a za problem njegovog oca znamo od 2005. godine, kada je Njemačka prvi put na Interpolu objavila tjeralicu.
Mi se možemo pitati je li Saša Perković došao u Ured po nekakvim naslijednim odnosima? Vjerojatno jest. Je li u sukobu interesa? Sigurno da jest. Ali može li Saša Perković odgovarati za postupke svoga oca, to zacijelo ne može.
>>Josipović: Ne pada mi na kraj pameti smjena Saše Perkovića
Situacija oko Saše Perkovića ukazuje na nesuglasje između premijera i predsjednika koji imaju potpuno različita mišljenja oko 'lex Perković'. Također, na uhidbenom nalogu nije samo Josip Perković, tamo je još nekoliko bivših udbaša. Bilo bi zanimljivo i odgovorno da se hrvatskoj javnosti predoči tko su ti ljudi i da utvrdimo eventualne možebitne veze njih i struktura današnje aktualne vlasti u Hrvatskoj.
No, Vlada i dalje inzistira i u proceduru šalje ustavne promjene o nezastarijevanju politički motiviranih ubojstava. Te ustavne promjene su osobni hir premijera Zorana Milanovića i jednog dijela njegovih ministara. Ustavne promjene samo po sebi ne mogu i ne smiju nikako derogirati europski uhidbeni nalog.
Najzanimljiviji je prijedlog ustavnih promjena koji je donesen u srpnju ove godine, a kaže da će se ustavne promjene odnositi na nezastarijevanje politički motiviranih ubojstava. Tako definirana, politički motivirana ubojstva, Hrvatska nema u svom kaznenom zakonu. Prema tome, ne može zastariti nešto čega nema.
>> 'Europska komisija očekuje poštivanje zakonodavstva EU'
S druge strane, ako se to bude dalje davalo u proceduru jest činjenica da bi teška ubojstva, koja mi imamo, mogla biti okvalificirana kao politička, što je vrlo teško. To je prava pravna akrobacija.
To bi donijelo veliki nered u društvu. To bi dovelo u pitanje čak i pravni poredak Republike Hrvatske. To su vrlo ozbiljne stvari. Politički motivirana ubojstva imaju u svojim zakonima dio zemalja članica EU, ali ona su ograničena i ona se odnose samo na zločine počinjene u vrijeme totalitarnih sustava.
Sve što je do sada premijer govorio ne drži vodu, kao ni zastara kod kuće. Zbog toga što su zločini, koje njemački sud traži Perkovića i druge, počinjena na tlu Njemačke i njemački sudovi su zato i pravno i stvarno nadležni.
Europska komisija je vrlo jasna. Ona je kazala da Hrvatska mora u što kraćem roku izmijeniti zakon i vratiti se na stare pozicije.
Mi, građani Republike Hrvatske nismo ovlastili našu Vladu da se svađa sa Bruxsellesom, da mi zbog toga snosimo velike posljedice. Mi smo našu Vladu ovlastili da ona bude partner Bruxsellesu, a taj podanički mentalitet premijer bi tebao više iskazivati prema nama - građanima Republike Hrvatske.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook