Kako se puna tri mjeseca, a u drugim zemljama i dulje, svaka vrsta šopinga odvijala preko interneta, ta se praksa ustalila i nakon što smo izašli iz lockdowna. Kupovali smo preko interneta i prije korone, no stvari koje smo kupovali većinom su se odnosile na aviokarte, bukiranje smještaja ili pak kupovinu kinoulaznica. Sada je situacija u potpunosti drukčija, a upravo ti sektori danas su gotovo na koljenima.
Pročitajte i ovo
Pokrovitelj Mastercard
Zaboravite lozinke: Potvrdite identitet samo jednim pogledom
KAD ONI NE RAĐAJU
Istraživanje pokazalo raskorak: Gotovo dvostruko više muškaraca nego žena želi imati djecu
Sličan scenarij predviđao se i za modnu industriju. Do pojave virusa upravo se ona najviše oslanjala na tradicionalan način kupovanja jer se 80 % transakcija odvijalo u fizičkim dućanima. Tako se ova industrija, zajedno s još mnogo njih našla itekako izložena negativnom utjecaju pandemije kada se taj sivi oblak nadvio nad sve nas. Ulice su postale prazne, dućani i šoping centri su zatvorili svoja vrata, tvornice u Kini ugasile su svoje pogone, a gubici s kojim su se brendovi suočili počeli su se brojati u milijunima.
Iako se na trenutak činilo kao da svjetla na kraju tunela nema niti na vidiku, modna industrija napravila je zaokret i počela se okretati digitalnim rješenjima. Brendovi i trgovački lanci počeli su otvarati svoje web shopove, modni časopisi svoja su izdanja prebacila online, a cijela industrija svoj spas je pronašla u e-commerceu iliti internetskoj trgovini.
Tome u prilog ide i istraživanje MasterIndex koje je Mastercard proveo još u travnju, a koje je pokazalo da se preko interneta najviše kupuje upravo odjeća i obuća i to radi čak 65 % ljudi, a slijede ju elektronika i gaming proizvodi koje kupuje oko 55 %, dok sve popularnija postaje i kupovina prehrambenih proizvoda s 49 %.
Iako se danas sve polako počinje vraćati u normalu, trend kupovine preko interneta za mnoge je vrlo brzo prešao u naviku. Ljudi su i dalje u strahu od zaraze, pa fizički lov na krpice više nije toliko primamljiv kao što je to nekada bio. Fizička distanca, maske za lice, dezinficiranje ruku prije ulaska i izlaska u trgovinu samo su neke od stvari zbog kojih smo omiljenu aktivnost odlučili obavljati iz udobnosti vlastitog doma. Kupovina u ovim uvjetima svakako je ugodnija i sigurnija kod kuće, pogotovo kada znamo da je u većini online shopova dostava beskontaktna i povrat robe besplatan.
Tako smo postali i sve skloniji novim načinima plaćanja kao što su mobilno i beskontaktno bankarstvo jer osim što je vrlo jednostavno i brzo, čak 71 % ispitanih smatra kako je i zdravstveno najsigurnije. Uz brojne aplikacije omiljenih brendova gdje u svakom trenutku možemo vidjeti novitete u modi, a iste i kupiti, mobitel – naš elektronički ljubimac postaje nezamjenjiv suputnik kamo god idemo. Isto nam govore i brojke istraživanja MasterIndex koje su pokazale da se korištenje usluga mobilnog bankarstva povećalo za 4 do 6 % u odnosu na godinu prije.
Koronavirus je oblikovao i način na koji se odijevamo, stoga su trgovine pune robe ''za po doma'', a maske za lice postale su svojevrsni modni dodatak. Upravo ti trendovi mogu se vidjeti na posljednjim tjednima mode u Parizu i Milanu gdje možemo posvjedočiti promptnoj prilagodbi modne industrije na novo normalno. Iako ne možemo sa sigurnošću reći kada će se u tjednima mode moći uživati na onaj stari, tradicionalan način, dizajneri su se svakako potrudili izdići iz mulja u koji nas je uvela epidemija i izaći iz situacije jači negoli do sad.
Ono što se također može zapaziti jest da se sve više okrećemo i minimalizmu, a brza moda i trendovi koji traju po dva tjedna ustupljuju mjesto kvaliteti i bezvremenskim komadima koji će trajati dulje od jednog pranja. Tako je Heraldi for men & women kao odgovor na želje kupaca, otvorio svoj web shop u kojem se mogu pronaći brojni dizajnerski komadi koji se mogu pohvaliti kvalitetnim materijalima, odjećom i obućom, a do 10. listopada svi korisnici Mastercard® kartica mogu ostvariti dodatnih 10 % popusta na kupovinu.
Danas se nitko ne želi voditi za blic-trendovima kada i dalje radimo od kuće i najviše vremena provodimo upravo doma. Nitko ne želi kupovati odjeću kako bi sjedili u njoj doma, posebice uzmemo li u obzir koliko se trendovi u modi brzo mijenjaju. Takva roba ugledala bi svjetlo dana jednom ili dvaput prije negoli bismo je pospremili u najdublji dio ormara. Zato se okrećemo bazičnim komadima poput klasičnog balonera, bijele košulje ili male crne haljinice koje ćemo lako nositi godinama nakon što ova kriza prođe jer takva roba nikad ne izlazi iz mode.
Koronavirus je unio mnoge promjene u naše živote, od načina na koji razmišljamo o vlastitom životu do toga kako i što kupujemo. Iako nema ništa ljepše od toga da materijal opipamo, a odjevni predmet isprobamo prije negoli ga kupimo, situacija nas je potaknula da razmišljamo izvan okvira. Okrenuli smo se nekim novim oblicima kupovine i plaćanja koji osim što su sigurniji, štede i vrijeme koje bismo utrošili tražeći komad robe na polici dućana.
Ipak, dalek je put do toga da internet trgovina postane glavnim načinom na koji kupujemo stvari, no mnogi su sve otvoreniji prema e-commerceu zbog čega možemo reći da ono polako ali sigurno istiskuje tradicionalnu vrstu kupovanja i zauzima svoje mjesto u svakodnevici brojnih ljudi.