Kako navodi ljubljansko "Delo", na njemačkom e-Bayu trenutačno se tako nudi 41 kupljena i neoštećena slovenska polugodišnja vinjeta po cijeni od 20 do 30 eura, a slične su cijene na on-line dražbama u Italiji i Austriji.
Pročitajte i ovo
Cijene vinjeta još nisu definitivne
Slovenija očekuje da kraće vinjete otklone kazneni postupak Europske komisije
Slovenija odlučila
Nema vinjeta za kraće razdoblje
Slovenska agencija za autoceste svjesna je tog problema jer su njeni kontrolori do sada više puta uhvatili strance bez vinjete, te im naljepnicu prodali po regularnoj cijeni, a kasnije su im morali naplatiti i kaznu jer su ustanovili da nije bila nalijepljena na vjetrobransko staklo. Uz to, piše vodeći slovenski list, neki strani vozači vinjetu ne nalijepe skidanjem zaštitne folije, kako je propisano, što stvara mogućnost prijevare i njene kasnije prodaje iako vinjeta vrijedi samo za jedno vozilo i nije prenosiva. Neki tako na staklo vinjetu učvrste zaštitnom kremom za ruke ili na druge načine, navodi "Delo". Stranci koji zlorabe vinjete moraju platiti 150 eura kazne, piše list.
Ljubljanski tunel Šentvid zatvoren dva tjedna
Tunel Šentvid koji spaja autocestu iz pravca Austrije s ljubljanskom obilaznicom, smanjujući uobičajene prometne gužve u slovenskoj prijestolnici u vrijeme turističke sezone, ostat će zatvoren najmanje dva tjedna nakon urušavanja dijela stropa. Mediji prenose nagađanja da je tunel otvoren bez uporabne dozvole radi političkih bodova uoči jesenskih parlamentarnih izbora.
Ministar prometa Radovan Žerjav izjavio je za Slovensku televiziju da je bio šokiran ponovnim zatvaranjem 5,5 kilometara dugog tunela, što se dogodilo peti put od njegova otvaranja prije 40 dana. Kazao je da do ponedjeljka očekuje cjelovit plan sanacije i jamstva za potpunu sigurnost u objektu koji je državu stajao 135 milijuna eura, tri puta više od planirane cijene na početku gradnje.
Radnici SCT-a počeli su sa "struganjem" 35 tona protupožarne žbuke, koju je postavila britanska kompanija Ceramicoat, podizvođač radova, koje je vodio ljubljanski SCT, najveće građevinsko poduzeće u Sloveniji. Stručnjaci tvrde da neodgovarajući sustav protupožarne žbuke treba u galeriji tunela zamijeniti klasičnim pločama, kako se incidenti ne bi ponavljali.
Kako prenose slovenski mediji, Ljubljančani i stanovnici okolnih mjesta koji gravitiraju prema prijestolnici drže da su stalna zatvaranja tunela "sramota za državu" i zahtijevaju odgovornost onih koji su za to krivi.
Građevinsko poduzeće SCT, čiji je direktor i suvlasnik Ivan Zidar u sukobu s premijerom Janezom Janšom i pod optužbom za malverzacije u tijeku vlasničke pretvorbe, tvrdi da se s ugrađivanjem protupožarne žbuke složila i državna agencija za autoceste DARS, uz odgovarajuću pozitivnu studiju Ministarstva za okoliš i prostor. U DARS-u pak odgovornost i nove troškove svaljuju na SCT i podizvođače radova.
Njemački turisti, na čiji je automobil u noći s utorka na srijedu pao odlomljeni komad stropne žbuke i teško oštetio vozilo, tvrde da u tunelu nakon nesreće nije funkcionirao niti SOS telefon pa su morali zaustavljati druga vozila, kako bi na mjesto događaja došla policija i zatvorila tunel.
Neki mediji tvrde da je tunel Šentvid 1. srpnja otvoren zbog približavanja jesenskih izbornih termina i da je to učinjeno iako nije imao uporabnu dozvolu.