U Mostaru je od srijede po prvi put uvedena naplata parkiranja što je na glavnim prometnicama u tome gradu stvorilo ogromne gužve u naseljima gdje ovaj sustav još nije zaživio, ali i oštre rasprave između vladajućih hrvatskih i bošnjačkih stranaka koje se međusobno optužuju je li legalan rad poduzeća Mo-parking.
Pročitajte i ovo
Potpisan ugovor
Hrvatska subvencionira zrakoplovnu liniju Zagreb - Mostar: Pogledajte koliko je Vlada izdvojila za taj projekt
Veliki problem Splita
Ivica Puljak najavljuje parkirališni preporod, ali nisu svi impresionirani: "On je kao dijete kad zaigra Monopoly"
Na glavnim prometnicama gdje su označena mjesta za parkiranje i postavljeni parkirališni automati gotovo je pusto, dok su se ogromne gužve stvorile u dvorištima zgrada gdje su se nagurali brojni vozači u potrazi za besplatnim parkiranjem. To je izazvalo i brojne žustre rasprave te nekoliko manjih izgreda između građana u potrazi za besplatnim parkiranjem i stanara u zgradama.
>> Hrvatska državljanka poginula kod Mostara
Mostar je jedan od rijetkih gradova u BiH gdje je parking do danas bio besplatan, a uvođenje naplate izazvalo je dosta kritika među građanima koji prosvjeduju zbog plaćanja novih obveza.
Poduzeće Mo-parking uspostavljeno je uz stručnu potporu grada Zagreba koji je financirao izradu studije za njegovu uspostavu.
Početak rada poduzeća obilježile su oštre razlike u stajalištima bošnjačkih i hrvatskih političkih stranaka u Mostaru, u kojem nisu održani lokalni izbori u listopadu prošle godine te je nejasno tko uopće predstavlja vlast.
Bošnjački političari uglavnom su protiv naplate parkiranja. Mostar nema Gradsko vijeće jer mu je mandat istekao u studenom prošle godine, a predsjednik njegova posljednjeg saziva Murat Ćorić iz Stranke demokratske akcije smatra kako HDZ-ov gradonačelnik Ljubo Bešlić te skupština Mo-parkinga rade nezakonito.
'Proizlazi zaključak da su odluke koje je donijela skupština pravno neutemeljene pa prema tome i svi postupci koji slijede pa i sam sustav naplate je pravno neutemeljen. Mislim da nisu legalni sustavi naplate u gradu Mostaru', rekao je Ćorić za lokalne medije.
Istodobno u Mo-parkingu tvrde da je sve zakonito te da vozači moraju plaćati parkiranje. 'Naši će kontrolori raditi svoj posao. Za onoga tko ne bude želio platiti račun za parkiranje imat ćemo dovoljno argumenata i na sudu ćemo naplatiti svoja dugovanja', rekao je direktor Mo-parkinga Mladen Knezović.
Mostarski gradonačelnik Ljubo Bešlić istaknuo je kako će naplata parkiranja omogućiti zapošljavanje 50 prekobrojnih djelatnika gradske uprave ta stvoriti godišnje uštede u gradskom proračunu za 700.000 maraka.
Mostar je bio izuzet od provedbe lokalnih izbora nakon što je Ustavni sud BiH statut tog grada proglasio neustavnim. Ocijenjeno je kako je taj statut kršio jednakopravnost građana jer su lokalne izborne jedinice na različit način definirale broj glasova birača koji je bio potreban za izbor gradskih vijećnika.
Nakon poništavanja tog statuta vladajuće hrvatske i bošnjačke stranke nisu uspjele postići dogovor o novome pa nije bilo ni zakonske osnove da se u gradu provedu izbori. Mostar od tada praktički djeluje bez zakonite zakonodavne i izvršne vlasti. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook