Malezijski je premijer potvrdio da je istraga zaključila kako je netko prekinuo vezu s avionom s 239 putnika i članova posade i skrneuo ga prema zapadu. "U svjetlu tih najnovijih zaključaka malezijske vlasti preusmjerile su istragu na posadu i putnike", rekao je. "Unatoč medijskim tvrdnjama da je avion otet, želim jasno reći da još istražujemo sve moguće razloge koji bi natjerali zrakoplov da skrene", dodao je.
Pročitajte i ovo
Uhićeni su
Četvorica otela muškarca s benzinske u Dubravi: Ugledali policijski auto i nastao je kaos
Policija uhitila 9 osoba
VIDEO Avion je morao prisilno sletjeti nakon masovne tučnjave: Za sve je kriv bizaran razlog
Odmah je prekinuta potraga na moru i iz zraka u Tajlandskome zaljevu i u Južnokineskome moru istočno od Malezije, na mjestu na kojem je avion prošlu subotu u 1,22 sata nestao s civilnih radara. Po riječima Najiba Razaka, novi podaci pokazuju da je posljednja komunikacija toga zrakoplova i satelita uspostavljena u 8,11 sati, gotovo sedam sati pošto se okrenuo i preletio Malajski poluotok. Iz tih se podataka ne može zaključiti je li avion u to vrijeme još letio i gdje se nalazio pa se za potragu, a u njoj sudjeluje više od deset zemalja, otvara novo golemo područje mogućih posljednjih lokacija. Dodatnih sedam sati leta moralo je isprazniti spremnike za gorivo.
Malezijski premijer kaže kako se pretpostavlja da je zrakoplov krenuo jednim od dvaju koridora: sjevernim koji se proteže od sjevernog Tajlanda do granice s Turkmenistanom i Kazahstanom, ili južnim koji ide od Indonezije prema prostranstvima indijskoga oceana. Jedan izvor blizak američkoj istrazi rekao je kako je zrakoplov najvjerojatnije skrenuo na jug, prema Indijskome oceanu i ondje ostao bez goriva i srušio se. Ako je tako, piše Reuters, bit će teško pronaći ga, a još teže doći do tzv. "crnih kutija" koje bilježenjem podataka i glasova u pilotskoj kabini drže ključ tajne nestanka malezijskog aviona.
Golemo prostranstvo Indijskoga oceana u prosjeku je duboko 3,5 kilometara, što je dublje od Atlantskoga oceana, a kad je 2009. nad Atlantikom nestao Air Franceov avion, istrazi je trebalo dvije godine da locira olupinu iako su na površini mora odmah uočeni ostavi zrakoplova pa se znalo gdje tražiti. Ostatke malezijskog zrakoplova na površini Indijskoga oceana snažne bi struje već raznijele u sedam dana koliko je prošlo od nestanka.
14:28 - Brodovi indijske mornarice koji su sudjelovali u potrazi za nestalim malezijskim zrakoplovom već treći dan objavili su kako nisu našli ni traga nestalom zrakoplovu. 'Nemamo ništa za sada', objavljeno je kao jedinstveno izvješće indijskih brodova, zrakoplova i helikoptera koji sudjeluju u potrazi.
10:35 - Prema najnovijim informacijama policija pretražuje kuću pilota s nestalog leta. Policija je ušla u njegovu kuću, nakon što je premijer potvrdio da je zrakoplov namjerno skrenut s puta, rekao je visoki dužnosnik policije za agenciju Reuters. Policija je došla u kuću kapetana zrakoplova, 53-ogodišnjeg Zaharija Ahmeda Šaha, u subotu popodne.
09:30 - Kontakt sa zrakoplovom izgubljen je negdje iznad Južnokineskog mora, a potraga na tom dijelu bit će obustavljena, najavio je premijer. 'Očigledno je potraga za MH370 ušla u novu fazu. Nadamo se da će nam nove informacije ponuditi neke odgovore o tome gdje je nestao zrakoplov', rekao je malezijski premijer Razak.
RANIJE ...
'Komunikacijski sustav nestalog aviona Malaysia Airlines namjerno je onemogućen', izjavio je malezijski premijer Najib Razak, prenosi BBC.
Satelitske snimke, kao i zapisi s radara dokazuju da je zrakoplov, netom nakon polijetanja promijenio smjer, a goriva je imao dovoljno za sedam sati leta.
Premijer Najib Razak rekao je da je skretanje s kursa 'namjerno djelovanje nekoga na avionu'.
Malezijski ministar prometa: Ovo nisu snimke nestalog zrakoplova!
Istražitelji koji već tjedan dana pokušavaju riješiti nestanak Malaysia Airlines su zaključili kako je jedan od pilota ili netko drugi koji se nalazio na tom letu, oteo nestali Boeing 777 te ga skrenuo s njegovog kursa, izjavio je malezijski dužnosnik.
Jedan od dužnosnika, koji je sudjelovao u istrazi, rakao je da motiv otmice aviona još uvijek nije poznat, te kako još uvijek ne znaju gdje se zrakoplov zapravo nalazi. Dodao je kako je sigurno da se radi o otmici aviona.
Dokaz koji ih je doveo do ovog zaključka je upravo komunikacija zrakoplova koja je namjerno bila isključena od strane nekoga u avionu s namjerom da se prekrije trag aviona na radarima, te na taj način promijeni njegov kurs.
No malezijski premijer i dalje tvrdi kako nije sigurno da je zrakoplov otet.
Komunikacijski sustav isključen
Razak je na konferenciji za novinare rekao da je novi satelitski dokazi pokazuju 's visokim stupnjem sigurnosti' kako komunikacijski sustavi u zrakoplovu nisu radili, bili su isključeni, da bi nakon njihova isključenja, avion okrenuo smjer, te letio natrag preko Malezije prema Indiji.
Dodao je da vlasti pokušavaju ući u trag avionu koji bi se mogao nalaziti ili negdje između sjeverno od granice Kazahstana i Turkmenistana do sjevernog Tajlanda , a južno od Indonezije do južnog Indijskog oceana .
Zrakoplov Malaysia Airlinesa iz Kuala Lumpura za Peking nestao je prije tjedan dana s 239 putnika i članova posade.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook