Povrede izborne šutnje prijavljuju se općinskim, gradskim i županijskim izbornim povjerenstvima te Izbornom povjerenstvu Grada Zagreba čiji su kontakt podaci objavljeni na mrežnoj stranici DIP-a.
Istraga u tijeku
Zatvoreno popularno turističko odredište: Dogodila se strašna nesreća
Izmjene Prekršajnog zakona
Uskoro velike novosti u kaznama za vozače: Evo što se sve planira mijenjati
dobili doživotni zatvor
Užas u susjedstvu: Ubili kćer (18) jer je odbila dogovoreni brak
Za kršenje izborne šutnje propisane su ozbiljne novčane kazne, kreću se od tri tisuće kuna za fizičku osobu do pola milijuna kuna za pravnu, primjerice za političku stranku. Kandidati koji prekrše izbornu šutnju mogu biti kažnjeni od 10 tisuća do 30 tisuća kuna.
DIP podsjeća da je za izborne šutnje zabranjeno javno predstavljanje i obrazlaganje izbornih programa, nagovaranje birača da glasuju za određenu kandidacijsku listu ili kandidata, objavljivanje procjena izbornih rezultata kao i prethodnih, neslužbenih rezultata izbora, izjava i intervjua sudionika izborne promidžbe te navođenje njihovih izjava ili pisanih djela.
Pročitajte i ovo
Nekoliko dana uoči izbora
VIDEO Nevjerojatno objašnjenje djevojke zašto neće izaći na izbore, pogledajte s kim bi građani na kavu
DIP poziva sudionike lokalnih izbora te druge fizičke i pravne osobe da se za izborne šutnje suzdrže od iznošenja i obrazlaganja izbornih programa, objavljivanja promidžbenih poruka i fotografija kandidata u medijima, postavljanja novih promidžbenih plakata ili letaka.
Također ih poziva da birače ne nagovaraju da glasuju za pojedine izborne sudionike, bilo telefonski, SMS-om ili elektroničkom poštom.
Nema objavljivanja fotografija
DIP poziva izborne sudionike da se suzdrže od postavljanja novih promidžbenih sadržaja poput statusa, video clipova, slika ili komentara na društvenim mrežama, a koji se izravno objavljuju na naslovnicama kao novosti ili na privatnim profilima povezanih privatnih korisnika društvenih mreža.
Medije i medijske nakladnike poziva da se suzdrže od objavljivanja fotografija, izjava, intervjua, navođenja izjava ili pisanih djela svih izbornih sudionika bez obzira radi li se o temi koja je izravno vezana uz izbornu promidžbu ili o bilo kojoj drugoj temi te da uklone iz svojih programskih sadržaja sve što predstavlja izbornu promidžbu, kao što su primjerice reklame, linkovi i slikovni linkovi-oglasi („banneri“) na portalima koji vode na mrežne stranice izbornih sudionika.