Preporuke, koje bi trebale biti objavljene u srijedu i u koje je Reuters imao uvid, predviđaju da se putnicima ponude prihvatljivi vaučeri kako ne bi tražili puni povrat novca. Države članice EU-a zatražile su od Komisije da suspendira pravilo po kojem zrakoplovne kompanije moraju u cijelosti vratiti novac za otkazane letove zbog pandemije covida-19.
Pročitajte i ovo
U ime svih članica EU
Europska komisija tužila farmaceutsku tvrtku jer nije isporučila dogovorene doze cjepiva: "Ugovor nije poštovan"
Turisti stižu autima
Rezervacija u hotelima gotovo da i nema, no jedna regija ipak budi nadu: "Možemo reći da su proteklog vikenda ugostiteljski objekti bili jako dobro popunjeni"
U privatnom posjetu
Premijer Plenković s obitelji u Vatikanu: Kratko se susreo sa Svetim Ocem
poplave u SAD-u
VIDEO Povijesno nevrijeme odnijelo prve žrtve: Voda odnijela automobil, spasili se svi osim njih
teško ozlijeđeni
Pokrivačevi suigrači i dalje kritično: "Došlo je do male eksplozije unutar prsnog koša..."
Nove preporuke ne predviđaju suspenziju tog pravila, nego nude kompromis kako bi se pomoglo tom sektoru u teškoj krizi. Komisija će preporučiti i da države članice jamče za te vaučere u slučaju insolventnosti kompanija, navodi se u dokumentu.
Vaučeri bi trebali nuditi jednake usluge i rute, u slučaju leta, te uvjete putovanja kao i originalni booking. Zrakoplovne kompanije iz cijele Europe, uključujući Lufthansu i Air France-KLM, zatražile su državnu pomoć jer su morale prizemljiti svoje flote zbog pandemije.
Kupci koji ne iskoriste vaučere automatski bi dobili povrat novac do 14 dana nakon isteka njihova roka valjanosti. U slučaju vaučera koji vrijede više od godine dana, putnici bi morali zatražiti puni povrat novca do 12 mjeseci nakon izdavanja vaučera, navodi se u dokumentu.
Kako bi se pomoglo najteže pogođenim zrakoplovnim i turističkim kompanijama, EU također poziva organizacije potrošača i putnika na svim razinama da potiču putnike da prihvate vaučere umjesto da traže povrat novca. Komisija ovime ne suspendira zakon koji štiti prava putnika jer preporuke nisu zakonski obvezujuće. To znači da su potrošači ti koji će odlučiti hoće li prihvatiti voucher ili tražiti puni povrat novca. (Hina)