Najveći američki proizvođač toaletnog papira Procter&Gamble povećao je proizvodnju nakon dolaska delta soja koronavirusa među Amerikance.
Pročitajte i ovo
Pam Bondi
Trump brzo našao zamjenu: Izabrao je novu glavnu državnu odvjetnicu
Dominirat će Europom
Znanstvenici upozoravaju: "Širi se zaraznija varijanta COVID-a", evo koje su razlike
Zalihe toaletnog papira nisu ni blizu toliko niske kao na početku pandemije, no trgovine javljaju da su na ispodprosječnim razinama. Police u trgovinama sve češće ostaju prazne.
U SAD-u je cijepljeno više od polovice odraslih osoba, vlasti su ukinule ograničenja, no paničnu kupovinu zbog delta soja i sve većeg broja zaraženih ništa nije moglo spriječiti.
Amerikanci se paničnom kupovinom ponovno opskrbljuju većim količinama svega i svačega, a čini se kako im je najomiljeniji proizvod upravo toaletni papir.
Na policama trgovina je trenutno 14 posto manje tog proizvoda nego inače, a strah da bi se SAD mogle vratiti u prve dane pandemije kad su trgovine raspolagale s manje od polovice uobičajenih zaliha potaknule su paničnu kupovinu.
Trgovine ograničavaju količinu kupljenog toaletnog papira
P&G je organizirao proizvodnju na tri smjene, 24 sata na dan, 7 dana u tjednu, kako bi povećao isporuku trgovinama i bio ukorak s povećanom potražnjom, navodi Daily Mail. Neke trgovine već su počele postavljati ograničenje na količinu kupljenog toaletnog papira.
Tijekom kolovoza kupci trgovačkog lanca Costco na društvenim mrežama su se žalili na nedostatak zaliha toaletnog papira. Uz to, kako su navodili, nedostajalo je i vode u bocama, ali i drugih proizvoda koji nestaju velikom brzinom s polica u situacijama poput one u proljeće prošle godine.
"Danas u Costcu nije bilo pakiranja vode u bocama ni toaletnog papira. Znak je to vremena koje dolaze", napisao je jedan kupac iz Kalifornije.
Kupuju se velike količine proizvoda
Među proizvodima koji se odnose u desecima komada, uz vodu u bocama i toaletni papir, su i kozmetika za oči i usne, već gotovi miješani kokteli i hladnjaci za vino, osvježivači daha i kolači od sira, popularni cheesecake.
Amerikanci kupuju i velike količine sirupa protiv kašlja. Njegova je prodaja povećana za čak 52 posto. Osim toga, tu su i proizvodi protiv alergija i za sinuse. Tekućine za sinuse kupuju se čak 65,3 posto više nego inače.
Veliki porast prodaje papirnatih proizvoda
Prema podacima P&G-a, prodaja njihovih papirnatih proizvoda 25. srpnja porasla je za nevjerojatnih 84 posto.
Arthur Ackles, potpredsjednik trgovačkog lanca Roche Bros sa sjedištem u Massachusettsu, rekao je da je prošlog tjedna obaviješten o ograničenjima kupovine papirnih proizvoda P&G koja su nametnuta kupcima.
"Kupci postavljaju mnogo pitanja", kazao je i dodao: "Određeni proizvodi već su nedavno bili nedostupni".
Prizori praznih polica mogli bi potaknuti novu paničnu kupovinu
Navodi kako se plaši da bi prizor polupraznih polica mogao potaknuti novi, još veći val panične kupovine.
"Mislim da se nismo potpuno oporavili od trenutka kad je pogođen lanac opskrbe velikih trgovina", kazao je Ackles.
Food City, lanac s juga SAD-a, pribjegao je opskrbi proizvodima od strane manjih tvrtki kako bi popunio praznine na svojim policama.
"Popunjavamo police sa svime što imamo", kazao je Steve Smith, izvršni direktor tog lanca trgovina.