Slatka janjetina i nekoliko gorkih pića, slika je to lobiranja koje se Hrvatska pokušava otarasiti. 'Hrvatska javnost ustvari ne zna što je profesionalno lobiranje, a ne lobiranje kakvo mi ovdje poznajemo', smatra lobist
Natko Vlahović. Natko Vlahović jedan je od tek osmorice hrvatskih lobista u Bruxellesu. Tamo je vojska od 15 tisuća lobista iz cijelog svijeta, a niti jedan od njih ne zastupa Hrvatsku .
Pročitajte i ovo
Odgovor MVPEI-a
'Vlada nije lobiranjem ubrzavala pregovore'
Lobisti žele zakon o lobiranju
'U maloj državi baviti se političkim lobiranjem je prilično rizično, i mislim da se nitko s tim ne bavi', kaže Mate Granić, predsjednik Hrvatskog društva lobista. Barem se ne bavi službeno, a potvrđuje to i najjača žena Srbije, potpredsjednica Delta Holdinga. 'Postoje ljudi i u Hrvatskoj i u Srbiji koji se time bave, ali to još nije službeno, niti su registrirani. Upravo radimo na tome da se to prepozna, da to bude transparentno, da to ne bude više takva nepoznanica', ističe Milka Forcan.
'Pa gledajte, lobist u ovakvom smislu je tek u Hrvatskoj u začetku formiranja jednog organiziranog načina i sustavnog pristupa lobiranju', priznaje i ministar gospodarstva Đuro Popijač. Kumovi i rođaci transparentnom lobiranju sve više smetaju, a pomoći može i američka formula. 'Moramo pisati izvještaje svakih šest mjeseci o tome tko su nam klijenti, koliko zarađujemo, na kojim problemima radimo, mi smo najverojatnije najstože regulirana industrija u Americi', kaže Dave Wenhold, predsjednik Američkog udruženja lobista. Dok Hrvatska ne donese zakon još će vrijediti stara pravila, poput janjetine i kojeg piće, ili kuma na Markovu trgu.