Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević naručio je novu prometnu studiju koja bi trebala poboljšati stanje u prometu glanog grada. Studija košta 900 tisuća eura, a trebala bi biti gotova za dvije godine.
"Riječ je o računalnom sustavu koji digitalizira čitav grad, sve ulice i prometnice u gradu i sva vozila i pješake. Ne radi se ni o kakvoj znanstvenoj fantastici, već o nečem što je više nalik popularnoj računalnoj igrici SIM City u kojoj se igrate gradonačelnika.
U virtualnom gradu možete crtati nove ceste, mostove, mijenjati smjerove prometa, brzinu kretanja i tako dalje, a računalo će vam izračunati što bi se u tom slučaju na tom području dogodilo.
Ruku na srce takve sustave imaju veliki gradovi poput Beča i Pariza, no infomatički stručnjaci s kojima sam razgovarao kažu mi da se oni mogu napraviti i u kraćem roku, a možda i za manje novaca.
No ne treba nikome prometni simulator kako bi shvatio da stupići u Zagrebu jednostavno nisu rješenje za hitne službe", rekao je reporter Dnevnika Nove TV Dino Goleš.
Svoju gošću Kseniju Ramenar Vekić, stanovnicu centra Zagreba, upitao je kako komentira naručenu prometnu studiju.
"To sigurno treba, čudim se da takvu studiju već nemamo. Znači da su sve ove intervencije u promet napravljene bezveze, iz prsta na pamet, a rezulate vidimo", rekla je i dodala da zbog stupića nisu mogla proći kola hitne pomoći.
"I prije nego se taj novac potroši, pozvala bih gradske oce da s nama provedu neko vrijeme u prometu, ja bih ih rado provela", rekla je i objasnila koje su najčešće biciklističke rute u centru Zagreba.
"Najviše se voze Ilicom, sljedeća je ulica Prilaz, pa ispred kazališta i Masarykovom gdje je pješačka zona", objasnila je.
Na pitanje kako se stanovnvici centra snalaze u gužvama rekla je da su na to navikli.
"Maltretiraju nas stupići i biciklističke staze po kojima se nitko ne vozi", rekla je.
Prokomentirala je i uvođenje blokovskog parkiranja.
"Nema napretka, to je kaos kakav je i bio. Oni koji žive na granici blokova imaju dodatnih problema. Moja prijateljica koja živi u Mihanovićevoj ne može na kolodvor, ne može preko Tomislavca na drugu stranu, auto ne miče već mjesec dana i vozi se taksijem", ispričala je Ramenar Vekić.
"Dok čekamo prometnu studiju recimo i da je jedan stupić plaćen 173 eura, a da bizarnostima nema kraju, spomenimo i istraživanje prema google trafficu prema kojem je Zagreb u studenome bio 10. grad u Europi i 20. u svijetu po najvećim gužvama. I to tik iza indijskog Mumbaija koji ima 20 miljuna stanovnika.
Ako bi neki kritičari sad rekli da nije to baš neko istraživanje, nisu niti ovi stupići baš neko rješenje. Dok drugo čekamo mi ćemo sad na tramvaj da bismo došli do auta jer se uz sve probleme, ali i advent, u širem centru nema gdje parkirati", priopćio je Dino Goleš za Dnevnik Nove TV.
Pročitajte i ovo
Vatikan bez komentara
FOTO Papa Franjo vodio misu s licem punim modrica, ovo bi mogao biti razlog
Pročitajte i ovo
Užas na cesti
FOTO Teška prometna nesreća na autocesti: Automobil završio na krovu
Pročitajte i ovo
Stigla i reakcija WHO-a
Uzbuna kod susjeda: Zbog nepoznate bolesti koja je ubila više od stotinu ljudi provjeravaju se granice