Prema riječima zamjenika ministra pomorstva, prometa i veza Zdenka Antešića, cestarina za prvu skupinu vozila mogla bi iznositi 16 kuna plus PDV, odnosno 20 kuna, a prihod bi trebao pokriti izvanredne i redovne troškove održavanja tunela.
Podsjetio je da investicija u izgradnju tunela Sveti Ilija, u dužini četiri kilometra, i spojnu cestu Zagvozd - Baška Voda, u dužini šest kilometara, ukupno vrijedi 576 milijuna kuna. Radi se o skupoj investiciji, a tunel je skupi i složeni objekt za održavanje i upravljanje, za što će na godišnjoj razini trebati između 10 i 11 milijuna kuna, rekao je Antešić.
Pročitajte i ovo
Zagreb - Lekenik
Otvorena Pandorina kutija: Nakon ukidanja tunelarine pokrenuta inicijativa za besplatnu autocestu
'Buna' u Zabiokovlju
FOTO Veliki prosvjed protiv naplate prolaza kroz tunel Sveti Ilija
>> Loša vijest za imotsku krajinu i turiste
Po studijama, veći dio prometa tim područjem preusmjerit će se na tunel, pa se predviđa prosječni godišnji dnevni promet od 4200 vozila, te prosječni ljetni dnevni promet od 8600 vozila. Budući da postoje alternativne mogućnosti korištenja cesta bez naplate, Vlada ima pravo donijeti odluku o naplati cestarine, napomenuo je Antešić.
Premijer Zoran Milanović naglasio je kako je tunel „skupa stvar“ u koju, ako se želi sigurnost i kvaliteta, treba ulagati cijelo vrijeme. Ne možemo biti demagozi, i u Austriji se plaćaju tuneli iako se autoceste koriste uz vinjetu, koja stoji 100 eura godišnje, dodao je Milanović. Vlada je danas također odlučila pokrenuti drugi krug prodaje dionica tvrtke IMOTA iz Donjeg Prološca, kako bi pokušala spriječiti stečaj te nelikvidne i prezadužene tvrtke.
Potpredsjednik Vlade Neven Mimica rekao je da IMOTA ima gubitke od 18 milijuna kuna, a dugovi prelaze 115 milijuna kuna, prvenstveno prema državnim vjerovnicima i AUDIO-u. U tijeku je postupak predstečajne nagodbe, pa se radi o posljednjem pokušaju da se kroz drugi krug privatizacije spriječi neminovni stečaj, upozorio je Mimica.
U drugom krugu pozvale bi se dvije tvrtke koje su iskazale interes u pismima namjere na podnošenje obvezujuće ponude. Početna cijena iznosi jednu kunu uz obvezu zadržavanja 84 radnika najmanje još godinu dana, a otvorena je i mogućnost popusta na dug prema državnim vjerovnicima. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook