Oporbeni HDZ poručuje da će pratiti svaki korak. A stručnjaci smatraju da je prodaji dionica velik teret proces u kojemu se prvog čovjeka MOL-a, Zsolta Hernadija sumnjiči da je do upravljačkih prava došao pomoću mita.
Pročitajte i ovo
Što će reći Karamarko?
SLUČAJ INA - MOL: Reakcije političara na sporne dokumente
Nesuglasice
Što s Inom? MOL živi u neznanju, a Hrvatska još razmišlja
Premijer je bio jasan - Vlada nema pravo ulaziti u poslovni avanturizam. Tomislav Karamarko, poručuje, pratit će svaki daljnji korak oko naftno-političko-pravosudne zavrzlame INA- MOL.
'Bilo bi sjajno kad bi Inu mogli vratiti u hrvatsko vlasništvo. Međutim, ne znam koliko je to realno, ali u svakom slučaju nadamo se da će Vlada učiniti sve da zaštiti Hrvatske interese', rekao je Karamarko.
>> Vrdoljak o Ini: 'Ako postoji način iskoristit ćemo pravo prvokupa'
Hrvatska je, tvrdi Nenad Porges, konzultant i bivši ministar gospodarstva, u daleko boljoj pregovaračkoj poziciji od Mađarske. Pravo prvokupa, smatra treba iskoristiti, ali ne s novcem iz državne blagajne.
'Ukoliko to ponude nekom trećem i on ponudi neku cijenu po toj cijeni jedan od ta dva dioničara, u ovom slučaju Vlada RH ima pravo to kupiti. Za izbjegavanje trošenja proračunskih sredstava, na što je premijer burno reagirao, treba naći jednostavno nekoga tko je dugoročno zainteresiran za tu varijantu. Imamo sasvim dovoljno vremena to se neće događati preko noći', rekao je Porges.
A neće preko noći jer traje sudski proces. Prvog čovjeka mađarskog MOL-a sumnjiči da je Ivi Sanaderu dao mito kako bi MOL preuzeo upravljačka prava u Ini. Sanader je zbog te afere nepravomoćno osuđen na deset godina zatvora. Tek kad se rasplete pravosudni spor odredit će se i realna cijena kompanije.
'Osobno sumnjam da bi bilo koja ozbiljna tvrtka u svijetu u ovom trenutku bila spremna otkupiti Molov udio dok se ne razriješe sporni elementi i interpretacija dioničkog ugovora i ne razriješi sudski proces', rekao je Porges.
Vlada će se truditi da se to ne odrazi negativno na dionicu Ine. Iako u vlasništvu dvije rafinerije, 448 benzinskih postaja, desetak tvrtki, više od 60 godina istraživanja i proizvodnje nafte i plina, brojnih nekretnina - Ina nije što je nekad bila. Čeka se konkretna MOL-ova ponuda.
'Ako postoji način da mi možemo preuzeti te dionice da bi ih u konačnici digli na puno veću vrijednost i možda u budućnosti s nekim drugim strateškim partnerima razgovarali o zadržavanju liderstva tada ćemo naći način ali da li je on moguć idemo malo sačekati', kaže Ivan Vrdoljak, ministar gospodarstva.
Hrvatska je u prednosti nad Mađarima jer osim prava prvokupa, tvrdi Porges, potencijalnim kupcima može ponuditi i svoj paket dionica.
'Vlada bi trebala eventualno ostaviti kontrolni paket 25 plus jednu dionicu u konačnici jer i 44 i 25 i jedan daju istu mogućnost po našim propisima blokade određenih strateških poteza', kaže Porges.
Onome tko kupuje svakako je cilj biti većinski vlasnik kompanije.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook