Ne prestaju reakcije na izvješće ministarstva o tragediji u kojoj su izgubljeni životi trojice pomoraca. Prema izvješću, u Jadroliniji ima problema sa sustavom upravljanja sigurnosti.
Podijelite
Cijeloj Upravi Jadrolinije slijedi smjena, a sindikati traže poništavanje odluke kojom se za prekršajnu odgovornost proziva i zapovjednika broda.
Zapovjednik broda nije odgovoran za postupke koje kompanija nije propisala - poručili su iz Strukovnog sindikata Jadrolinije pa traže poništenje odluke o nesreći na brodu Lastovo.
"Uputili smo zahtjev ministarstvu i na pažnju agenciji. Nije nam jasno zašto je vještačen samo jedan ventil u sklopu ili bloku ventila. Zaista, specifična situacija, znamo da na Jadroliniji da ti ventili postoje kako bi zatvorili tu rampu upotpunosti, ne samo mehanički", rekao je Ivan Srznetić, predsjednik strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije
Pa zapovjednik broda, smatraju - nije kriv. Dopis je stigao do ministarstva, no o daljnjem postupanju zasad bez informacija.
"Predlaganje pokretanja prekršajnih postupaka dio je izvješća o izvidima koje su proveli ovlašteni službenici Uprave sigurnosti plovidbe, u iznimno složenoj, detaljnoj, stručnoj i neovisnoj upravnoj istrazi", rekli su iz Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz zapovjednika broda, prekršajno su prema izvješću odgovorni i Sopta, koji je smijenjen skupa s cijelom Upravom, ali i sama Jadrolinija. Njima su u uspostavi sustava sigurnosti utvrđeni propusti i to u definiranju odgovornosti članova posade, kao i jasnih uputa uz postupke upravljanja pramčanim vratima i rampom. Nedostaju i jasne upute uz radnje održavanja sustava rampe.
Propusti su utvrđeni i kod upoznavanja članova posade sa sustavima, kao i u sustavu održavanja broda. Nijedno, prema izvješću, ne prati sigurnosni poslovnik. Sve je otvorilo pitanje provođenja sigurnosnih protokola u cijeloj floti.
"Vjerujem da pomorci protokole na brodu provode adekvatno, ali opet je pitanje koliko su ti protokoli dobri i koliko su usklađeni sa svime s čim bi trebali bit usklađeni", rekao je Antun Aljinović iz Sindikata pomoraca Hrvatske.
Čeka se pravosudni epilog
Propuste je utvrdila i Agencija za istraživanje nesreća. Jadroliniji su uputili 12 sigurnosnih preporuka, Hrvatskom registru brodara 3, kao i sigurnosnu poruku svim brodarima. Bez obzira na izvješća, iz Jadrolinije poručuju - sigurnost flote nije upitna.
Uz redovite remonte, tijekom godine, svi Jadrolinijini brodovi prolaze unutar sustava propisane procedure održavanja i testiranja Sustava upravljanja sigurnošću od strane posade i stručnih službi Jadrolinije.
Jadrolinija broji flotu od 59 brodova, a prema planu za 2024., samo od putnih karata uprihođeno je više od 47 milijuna eura. ISM sustav sigurnosti primjenjuje se od 1996., a vrijedi za sve kompanije.
"Za svaki brod piše posebno takva uputstva koja se stavljaju na check liste ili liste provjere", rekao je Branko Škorić, predsjednik Udruge pomorskih kapetana i časnika iz Šibenika.
Za lošinjsku tragediju čeka se i pravosudni epilog. Nakon što se glavni državni odvjetnik sastao s riječkim tužiteljima, kako doznaje Dnevnik Nove TV, preostaje odraditi još neke izvide.