Zbog goriva mogle bi poskupjeti i neke namirnice u trgovinama. 30 zamrznutih sigurno neće, ali uskoro bi, doznaje Dnevnik Nove TV, mnogi poznati brendovi mogli nestati s polica. Rezultat je to ograničenih cijena Vlade. Što su još u prvih tjedan dana donijele, istražio je reporter Dino Goleš.
Podijelite
Prilagođavaju li Hrvati svoje jelovnike prema namirnicama kojima su zamrznute cijene, zanimalo je reportera Dnevnika Nove TV Dinu Goleša.
"Uvijek se gleda na svaki cent", kazala mu je Zlatica.
Uoči vladinih mjera 360 artikala koje prati Vlada bilo je od 3,6 do 5,8 posto skupljie nego prije uvođenja eura. Sada preokret, jeftiniji su od 4,4 do 8,5 posto. Ukupno u prosjeku košarica je jeftinija oko 10 posto.
Goleš objašnjava kako je sada to moguće.
"Dogodile su se dvije stvari, na dio namirnica utjecala je Vlada, a druga stvar dogodila bi se sama po sebi. Završila je turistička sezona i džepovi građana su ispražnjeni, pa su, kako doznajem od pojedinih trgovaca, akcije i prije sastanka s Vladom bile dogovorene
kako bi kupce namamile u trgovine", izvijestio je reporter Dnevnika Nove TV.
"Sad imamo najave da nam energenti idu gore, gorivo koje nije subvencionirano, ako nam proizvođač digne cijenu, mi to moramo prevaliti na policu", rekao je Mirko Budimir iz udruženja trgovina pri HUP-u.
I dok je prvi tjedan ograničenih cijena donio mir na relaciji Vlada-trgovci-potrošači uskoro bi zamrzavanje moglo dovesti do velikih promjena u trgovinama.
"Kako su mi potvrdili neki od trgovaca, jednom kad se isprazne zalihe, smanjit će ili će u potpunosti prestati naručivati artikle skupljih top brendova", kazao je Goleš.
Dobar dio ograničenih proizvoda na policama uglavnom bi mogao biti slabije kvalitete ili robnih marki.
"Bez obzira A, B ili C proizvođača, proizvod se mora prodavati po cijeni koja je propisana, tu će, po meni, dosta stradati brendovi", smatra Budimir.
Najprije bi se to moglo vidjeti na tjestenini i higijeni. Špageti od 1 euro i 9 centi top brenda prije su se prodavali i po dvostruko višoj cijeni, dok je zamrznuta cijena najpoznatijeg stranog brenda trojslojnog WC papira sada 2 eura i 99, a prije je bila i 125 posto viša. O pastama za zube i šamponima bolje da i ne govorimo.
"To je ono čega se svi bojimo, da će neki artikli biti povučeni s police", kaže Nenad.
"Za najkvalitetnije nemam novca, u penziji sam, znači pratim cijene, akcije gledam, i to kupim", rekla je Nada.
A čini se da su od akcija i zamrzavanja profitirali i trgovci. Zbog dojma da je sad jeftinije, više se troši.
Prošli tjedan otkad su na snazi vladine mjere u usporedbi s tjednom ranije izdano je 2,7 milijuna računa više, a potrošeno je gotovo 60 milijuna kuna više.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.