Smrskan automobil, šokirani putnici - ovo su posljedice naleta taksi vozila na ZET-ov tramvaj od srijede.
"Radilo se o neoprezu vozača taksi vozila samo pukom srećom nije bilo više ozljeđenih osoba. Nadamo se da će vozač taksivozila čim prije uspješno oporaviti, svi putnici u vozilima ZET-a su osigurani u slučaju ozljede", rekao je glasnogovornik ZET-a Domagoj Zeba.
Sudar u Zagrebu - 5
Foto:
DNEVNIK.hr
Sve češće svjedočimo prometnim nezgodama u kojima sudjeluju strani radnici koji voze taksi, a građani se pitaju – koliko su oni zapravo spremni za vožnju po Zagrebu?
"Mislim da se ne snalaze, pogotovo ako su Indijci, oni su navikli voziti lijevom stranom, teško im je. A osim toga jezik, ne znam uopće, svaka čast, kako se i snalaze", kaže Jelka.
"Meni je u biti tih ljudi jako žao, ali ja isto se osjećam nesigurno", kaže Mirka.
Kako uopće strani radnici postaju taksisti? Prema pravilima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, prvo moraju položiti ispit u ovlaštenim centrima. Zatim dolaze u nadležnost MUP-a.
"Kad stranac dobije hrvatsku dozvolu, stara se šalje nazad u njegovu zemlju, da se vidi je li sve regularno. Policija stalno kontrolira vozače, pogotovo taksiste i dostavljače, i drži posebne tečajeve za strane radnike da ih nauči pravilima prometa u Hrvatskoj", poručuju iz MUP-a.
Struka ipak smatra - zakoni su previše blagi!
Miljenko Gočin, predsjednik sindikata hrvatski vozača poručuje:
"Svaka osoba koja posjeduje vozačku dozvolu najmanje B kategorije može pristupiti ispitu kojim stječe početne kvalifikacije za auto taksi vozače. Znači, Ministarstvo mora prometa i infrastrukture objavilo je katalog sa 200 pitanja u kojima su i odgovori".
Statistika pak kaže...
"Oni ne sudjeluju više u prometnim nesrećama, teškim prometnim nesrećama od ostalih vozača Republike Hrvatske. Tako da statistički ne možemo reći da nam oni stvaraju nekakvu dodatnu nesigurnost cestam", kaže Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti.
"Ponekad sam ugodnija iskustva imao sa stranim radnicima nego sa našim. Naši radnici su znali što se tiče taksista, divljat po ulicama", kaže Petar.
Sudar u Zagrebu - 3
Foto:
DNEVNIK.hr
No nije samo vozačka vještina problem..
"Činjenica je da je taksi vozila u Zagrebu posljednjih godina sve više, a očito dio tih vozača je svakako ili nedovoljno oprezan ili nedovoljno iskusan za uvjete dinamične gradske vožnje", poručuje Zeba.
Možda još veći problem od samih vozača – vozila koja voze.
"Mi kao prometna struka moramo ukazati da je to recimo neprihvatljivo da imate vozila koja su po Euro NKP-u imaju dvije zvijezdice ili nešto to je ispod razine sigurnosti na kako bi danas trebali težiti. Nedostatak je radne snage i mi jednostavno moramo na neki način si potpomagati sa stranim radnicima", kaže Ševrović.
I dodaje strani radnici u taksiju nisu iznimka – oni su budućnost. No, bez bolje edukacije i sigurnijih vozila, nesreće bi i dalje mogle biti dio naše svakodnevice.
Sudar u Zagrebu - 1
Foto:
DNEVNIK.hr
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.
Pročitajte i ovo
potpora Europe
Zelenski otkrio preduvjete za mir: "To bi bio dobar početak"
Pročitajte i ovo
američki izaslanik za Ukrajinu
Što se događalo uoči povijesnog sastanka koji se pretvorio u debakl? "Ukrajinci su se sami uvalili u ono"
Pročitajte i ovo
Ozbiljna poruka
Trump poslao upozorenje NATO-u: "SAD neće braniti delinkventne članice"