Na ovom tradicionalnom skupu okupilo oko 150 učitelja informatike. No, ukupno će edukacija obuhvatiti oko 1300 sudionika. Provodit će se cijelu ovu godinu i po potrebi nastaviti i iduće godine. To će se izvoditi na različite načine - imat će webinare, morat će rješavati problemske zadatke, slušat će predavanja domaćih i stranih stručnjaka kako bi bili spremni držati nastavu po novom programu.
Pročitajte i ovo
Problematični učenik
Djeca i dalje nisu u školskim klupama, roditelji bjesne: Najavljen novi veliki sastanak
Zamršen slučaj
Pojavila se informacija da nasilnog dječaka sele u novu školu, pitali smo odvjetnicu je li to istina
O ovom skupu i uvođenju informatike kao obveznog predmeta novinarka Nove TV Sanja Vištica razgovarala je Vesnom Lončar Cindrić, nastavnicom informatike i ravnateljicom Osnovne škole Mato Lovrak iz Nove Gradiške.
Što mislite o novom kurikulumu koji bi nastavu informatike trebao uvesti u 21. stoljeće?
Trenutni prijedlog kurikuluma je prijedlog koji će nastavu uvesti, odgovara izazovima u 21. stoljeću. Sam prijedlog kurikuluma i ishodi koji su primjereni, prilagođeni su dobi i uzrastu samog učenika.
Što se podrazumjeva pod tim da je ishod važan i da će nastavnici imati više slobode?
Znači da su djeca u središtu, svaki učenik ponaosob je u središtu pažnje. Svaki učenik i njegova osobnost dolazi do izražaja i učenici će kroz rad u paru, projektne zadatke biti usmjereni da određenom brzinom mogu usvajati i dolaziti do određenih ishoda, a kojim načinom, alatom, metodama, to će odabrati nastavnici.
Hoćete li imati na čemu podučavati učenike? Jeste li nabavili opremu?
Moja škola Mato Lovrak iz Nove Gradiške taj problem neće imati jer smo jedna od 127 škola koja je u ovom ciklusu dobila novac od ministarstva znanosti i obrazovanja, na čemu se zahvaljujemo i već smo u postupku nabave same informatičke opreme. Mi nećemo imati takvih problema. Vjerujem da niti većina škola nema problema za izvođenje informatike, mada nije na odmet da se nabavi nova oprema, jer većina škola, uključujući i moju novu opremu od ministarstva nije dobilo više od 10 godina.
Koliko će obvezna informatika stajati vašu školu?
Ništa. Nula kuna. Što se tiče naše škole, nema potrebe za novim kadrom. Postojeći kadar unutar svoje satnice pokriva obveznu nastavu informatike. Pretpostavljam da je mišljenje javnosti bilo da će trebati velik broj učitelja za izvođenje nastave informatike kada ona uđe kao redovan predmet u peti i šesti razred. Međutim, nije, pogotovo što se tiče područja Slavonije. Razredi su sve manji, nažalost, zbog odlaska učenika van naše države ili unutar same države. Učitelji bi i do sada imali svoju satnicu jer većina djece polaznika petih i šestih razreda bi bila uključena u nastavu informatike, jer da bi grupa informatike do sada kao izborni predmet mogla funkcionirati, morala je imati 15 učenika. U Slavoniji je čest slučaj da je i cijeli razredni odjel veličinom jednak 15 učenika.
Smatrate li da bi informatika trebala biti obvezna već u nižim razredima?
Bilo bi dobro da informatika od 1. do 4. razreda izborni predmet. Ona je do sada kao izvannastavna aktivnost i tim korakom bi se jako puno pridonijelo samom napretku u smislu da se dođe do dijela redovne nastave od petog razred pa na više.
U strukovnoj školi, kad sam ja išla, u prvom se razredu učilo kako se radi Power Point prezentacija. Do prvog srednje učenici već dosta koriste Power Point – je li tome konačno došao kraj?
Sigurno da je i to je nešto čemu se mora doći na kraj, jer Power Point prezentacija nije vezana uz informatiku i to se ne bi trebalo niti učiti na informatici. Izrada prezentacije je nešto što treba za bilo koji predmet. Trenutno je veliki nesrazmjer u znanju i interesu. Odnosno, dosadašnji plan i program je takve stvari dozvoljavao i tražio da se činjenično znanje moralo ponavljati, dok se uistinu prave stvari poput logičkog razmišljanja, programiranja, shvaćanja važnosti, sigurnosti, ostavljanja digitalnih tragova, i tome slično, jako malo pridavalo važnosti.
Što Vi očekujete od ove edukacije?
Da i mi kao učitelji postanemo svjesni važnosti, davanja sebe, edukacije i svega onoga da moramo, trebamo, da imamo odgovornost prema našim učenicima, da im omogućimo učenje za budućnost, učenje koje će uistinu biti orijentirano prema znanju a ne prema ocjenama.
Vijesti gledajte svakog dana na Novoj TV, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste vijesti? Pogledajte ih besplatno na novatv.hr