"ENC-ova u konačnosti neće biti, tj. neće biti naplatnih kućica na autocesti", odgovorio je Tomislav Mihotić na upit Marine Opačak Bilić (Klub socijaldemokrata) razmišlja li se o modernizaciji ENC-a po uzoru na neke zemlje.
Predstavljajući izmjene Zakona o cestama, državni tajnik je naglasio kako je njihov cilj osigurati slobodan prolaz po svim mjestima gdje su danas naplatne kućice.
"To znači da će se vozila registrirati na drugi način, snimanjem kamere registracije vozila i onda će se s ENC-a novac skidati automatski, neće biti zastoja, dodatnog zagađenja koje nastaje na tim lokacijama", ustvrdio je i dodao kako je, u konačnici, cilj da se cijela Hrvatska, pa i EU uvežu u takav sustav.
Željko Pavić (Klub socijaldemokrata) pozdravio je uvođenje ENC-a u cijeloj državi, no zanima ga koji hardver će se staviti na korištenje korisnicima ENC-a, tko će to platiti, vlasnik vozila ili država, tko će, s obzirom na to da imamo više upravitelja autocesta, platiti uvođenje ENC-a.
Mihotić je kazao kako će se sva ta pitanja detaljno razraditi pravilnicima, čije je donošenje u nadležnosti resornog ministra.
ENC će biti uveden na cijelo područje države, sredstva će se raspodjeljivati temeljem registracije vozila koja prolaze određenim dijelom autoceste i postotno tome upravitelj autoceste dobit će svoj dio, objasnio je.
Za uvođenje ENC-a 500 milijuna kuna
Sredstva za uvođenje ENC-a, dodao je, osigurana su u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti (NPOO), a riječ je o 500 milijuna kuna
Hrvoja Zekanovića (Suverenisti) zanimalo je koliko će državni proračun, odnosno Hrvatske ceste (HC) koštati to što se financiranje održavanja nerazvrstanih cesta prebacuje na HC, a pita i što je sa strategijom izgradnje punionica za električne automobile.
Iznos u proračunima za 2021., 2022. i 2023. je deset milijuna kuna, što se tiče nerazvrstanih cesta i brdsko-planinskih područja u zimskim uvjetima, odgovorio je Mihotić i protumačio kako će se pitanje punionica urediti drugim zakonom.
Josipa Borića (HDZ) zanimalo je pokriva li tih deset milijuna kuna sve troškove lokalne samouprave ili samo dio.
Pročitajte i ovo
podržava i svjetski prvak u F1
Većina Nijemaca podržava uvođenje ograničenja brzine na autocestama, ali zbog ovoga se to možda neće dogoditi
Pročitajte i ovo
Potrebna je hitna inspekcija
Prometni stručnjak otkrio koliko je ozbiljna situacija s mostom u Zagrebu: ''Riječ je o vrlo ozbiljnim simptomima. On nije potpuno siguran''
To nisu apsolutno svi troškovi zimske službe na tim prostorima, ovo je pomoć koja je došla iz trošarine, preko HC-a i temeljem kriterija koji će se definirati pravilnikom, istaknuo je državni tajnik.
Izmjenama i dopunama Zakona o cestama, za koje Vlada predlaže da se donesu po hitnom postupku, osigurat će se interoperabilnost elektroničkih sustava za naplatu cestarine na cijeloj cestovnoj mreži EU-a te olakšati prekogranična razmjena podataka o vozilima i njihovim vlasnicima ili korisnicima za koje se utvrdi neplaćanje bilo koje vrste cestarine u EU-u.