Građani su nezadovoljni kvalitetom odrađenih radova, a neke situacije teško je uopće prepričati."Pogledajte samo cestu, svi šahtovi vire van. Evo, autom vozi slalom super k'o da Janica Kostelić ide ovuda, katastrofa i ne znam do kada tako", požalio se mještanin Tomislav Butala u prilogu reportera Dnevnika Nove TV Domagoja Mikića.
Pročitajte i ovo
Obavljena analiza
Napokon su dobili vodu, ali poručuju: "Nećemo ju koristiti za piće, bojimo se..."
Svaki dan nova pukotina
Izbila pobuna, traže hitno zaustavljanje radova: "Ja izađem, ali iznad mene žive ljudi s troje male djece"
Kada će se normalno moći provesti cestom vrijedom 44 milijuna kuna - 15 tisuća mještana još uvijek ne zna. Zbog slika ceste, nad cijeli projekt nadvila se sumnja u kvalitetu radova. Slike šahta ekipa Dnevnika Nove TV odnijeli su na građevinski fakultet.
"Takav način gradnje definitivno nije u skladu s pravilima struke, a i definitivno nije u skladnu sa standardiziranim projektnim rješenjima", rekao je Dražen Vouk s Građevinskog fakulteta.
Cijena porasla za više od 10 milijuna kuna
Puno prigovora na radove upućivao je i Grad karlovac. "Čini mi se da izvođač radova nije zaista do kraja shvatio tu zahtjevnost, pogotovo u jednom dijelu gdje su se neki radovi trebali zaista odraditi puno brže da se ljudima olakša život", rekao je Damir Mandić, gradonačelnik Karlovca.
Je li broj 5 konačni broj dodatnih ugovora koje je investitor sklopio s izvođačem - nije poznato. Ali je sigurna jedna stvar.
"Zadnji dodatak 5 koji smo dobili i prema tim podacima - već do sada je cijena porasla za više od 10 milijuna kuna s uračunatim iznosom PDV-a", navodi odvjetnica Sandra Pleskina.
Za što je dodatan novac bio potreban - mještani niti danas ne znaju. Čudnim izvedbama i vratolomijama radnika ili pak projektanata nema kraja. Poput sudbine, na sredini ulaza strše nakošene kanalizacijske šahte. Građani predlažu da se ulici mijenja ime u - Aleju šahtova.
Što kaže investitor?
Gost Dnevnika Nove TV bio je predstavnik investitora, Frano Gospić iz Hrvatskih cesta.
"Radi se o rekonstrukciji postojeće ceste i komunalnih instalacija koje se nalaze u cesti, što izgradnja novih, što zamjena postojećih, s izgradnjom pješačko - biciklističke staze", kazao je Gospić.
Na pitanje novinara gdje su radovi zapeli, kaže: "Nije zapelo nego se stvar malo odužila. Kad je krenuo cijeli projekt, za 3,5 kilometra u dvije godine nije slučajno stavljen rok. Ovo je vrlo kompleksan projekt".
No, rok je probijen. "Službeno smo probili rok i službeno je izvođaču produžen rok za šest mjeseci. Znači, on je službeno u roku. Ovo je sve arheološko nalazište i prvo je krenulo sve s arheolozima i radovima na arheološkom nalazištu", kazao je Gospić.
"Radili su se i dodatni radovi na samoj trasi, te neke stvari koje su trebale bit riješene mimo ovog projekta, poput kućnih priključaka", dodao je.
Veliki broj šahtova
Zatvoreno gradilište i automobili koji prolaze cestom, navodi, nije domena Hrvatskih cesta.
"Signalizacija je postavljena kako treba, policija regulira koliko može, ali ne mogu ni oni držati jednog čovjeka da regulira promet cijelu noć", objasnio je Gospić.
Veliki je broj šahtova. "Ovo je bila državna cesta koja je izgledala kao lokalna", rekao je Gospić i nabrojio kanalizaciju, odvodnju, plin, vodu, struju, telekomunikacijske kabele...
"Svi ti šahtovi su šahtovi od instalacije, niti ih je moglo biti manje niti su se mogli negdje drugdje staviti", dodao je.
Navodi i da su problematični šahtovi napravljeni tako kako su napravljeni jer izvođač radova nije na vrijeme dobio okvire šahtova, a cesta je morala biti puštena u promet.
"Ljudi su poprilično nervozni, napravljeno je privremeno rješenje i poslije je to zamijenjeno", objasnio je Gospić.
Rasvjetni stup nasred šetnice
O rasvjetnom stupu koji je bio postavljen nasred šetnice kaže da ga više - nema.
"Radi se o trenutku kad je počela školska godina i u dogovoru s lokalnim stanovništvom napravljeno je da se asfaltira dio gdje će djeca hodati u školu. S obzirom na to da ekipa koja je trebala izmjestiti stup - nije to napravili, mi smo ga izmjestili i sad je sve kako treba", dodao je Gospić.
Uobičajena cijena asfaltiranja kilometra ceste je 3 milijuna kuna, a u ovom projektu je taj iznos 15 milijuna kuna.
"Rok za završetak radova je 31. prosinca i duboko sam uvjeren da će se ispoštivati rokovi. zahvaljujem se ljudima na strpljenju i obećajem da će sve biti napravljeno onako kako treba", zaključio je Gospić.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr