U Hrvatskoj vozni park postaje sve veći. Tomislav Škreblin iz Centra za vozila je izjavio: "U prvih pet mjeseci ove godine registrirano je oko 31.000 novih automobila i oko 37.000 rabljenih automobila. I to je otprilike recimo nekakvo povećanje u odnosu na isto razdoblje prošle godine nekakvo povećanje od 15 posto za nove automobile i oko 18 posto za rabljene".
Sve je više novih automobila na cestama, a kada je o novim vozilima riječ, Hrvati najčešće biraju češke, njemačke i francuske automobile.
Pročitajte i ovo
Istraga u tijeku
Povjerenstvo otvorilo predmet protiv Milanovića zbog puta na utakmicu
Hrvoje Paver iz Sektora za trgovinu je rekao da najjeftiniji auto na tržištu košta oko 15.000 tisuća eura, ali da to nije i najprodavaniji auto. Onaj najprodavaniji stoji 27.000 eura. Drugi na listi je 17.000, a treći 22.000. Cijene su zbog problema u kojima se našla autoindustrija još u koronakrizi dosta rasle. "Ako tome pridodamo i inflatorne pritiske, cijene osobnih vozila su posljednjih godina poskupile 20-ak i više posto", dodao je Paver.
Građani Zagreba se slažu da su cijene automobila previsoke, a Vesna Žarak je izjavila: "Uzela bih vjerojatno noviji rabljeni, do pet godina recimo. Mislim da su novi auti skupi, da su uvijek bili skupi, a sad su izrazito skupi".
Rabljeni automobili se kupuju prosječne starosti od osam godina. Čak tri od pet najprodavanijih su takozvana premium vozila. Podjednako se dobro prodaju i manja, obiteljska, ali i SUV- vozila, a električnih je još uvijek malo na cestama. Škreblin poručuje da kod novoregistriranih vozila dominiraju benzinci, a kod rabljenih je stvar suprotna - apsolutno dominiraju dizelska vozila.
Pročitajte i ovo
Trgovina ljudima
Velika policijska akcija razotkrila užas: Par prisiljavao svoje šestero djece na prostituciju i prosjačenje
"Je li to možda neobično, s obzirom na našu platežnu moć, kakav vozni park imamo, možemo se pitati. Nije neobično jer se cijeni kvaliteta. Kvalitetna vozila i ona koja su se pokazala dugovječnima su na dobrom glasu u Hrvatskoj", istaknuo je Paver.
Unatoč porastu prodaje novih automobila, vozni park nije se pomladio. Hrvati u prosjeku voze gotovo 13,5 godina stare automobile.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.