U udruzi Blokirani ne samo da su nezadovoljni otpisom dugova nego su premijeru u svojem reagiranju na službenim web-stranicama odlučili i očitati podužu lekciju.
Pročitajte i ovo
"Nemam pojma"
U Beroševu mobitelu nema komunikacije s Plenkovićem? "Pa pisali smo pisma, razgovarali telefonom..."
"Postoji li neki drugi Andrej?"
VIDEO "Premijeru, pustit ću vam nešto": Pogledajte kako je Kekin iznenadila Plenkovića poznatom snimkom
Reakciju udruge Blokirani prenosimo u cijelosti:
"1/4 POLITIČKI KLIŠEJI
Povodom akcije 'Otpis duga' Udruga Blokiranih upozorava na nastupe premijera Plenkovića, kojem je politički klišej posve istisnuo argumente.
Udruga traži od premijera da prestane subjektivno zloporabiti javno mnijenje. Smatramo da premijer krši kodeks čestitog i objektivnog obavljanja javne dužnosti.
Podsjećamo da novi sistemski (jednokratni) zakon o otpisu dugova državi nije trebao nikom osim premijeru, s obzirom na to da već imamo Opći porezni zakon, (2017.) , kojim se po službenoj dužnosti već provodi otpis dugova prema državi.
Po našoj slobodnoj procjeni većina od 6 000 obrtnika, koji su navodno deblokirani, napustilo je ovaj svijet, a zadužnice i izvansudske ovrhe su ostale na FINI i bilo ih je nemoguće 'brisati'. I ovaj je 'zakonić' došao k’o prilika da se nešto što je nemoguće, napravi mogućim.
Podsjećamo da to nije ništa novog. Premijer Plenković pompozno kopira model 'otpisa od Milanke'. Akcija nije pomogla ni njoj, a ni građanima. Rezultata ni tada nije bilo, osim u političkim interpretacijama stvarnosti.
Privatan dug kućanstava nastavio je galopirati apsolutnim rastom, a Hrvatska padati na ljestvici uspješnosti.
2/4 NADLEŽNOSTI PREMIJERA
Osim toga premijer ne može u ime građana zahtijevati, nalagati, nuditi ili tražiti ništa (jedinicama lokalne samouprave, teleoperaterima, bankama..) da bi oni prema nekim kategorijama građana postupali drugačije. To su ovlasti nevladinog sektora, a ne Vlade.
Građanin, kao nositelj ustavnih prava i sloboda, takvim postupanjem premijera nema zajamčenu ustavnu i zakonsku zaštitu i to predstavlja trag nekog bivšeg vremena.
Smatramo da su javni dužnosnici u Hrvatskoj, krahom komunizma, koji je uglavnom bio utemeljen na kultu subjektivne, političke spoznaje svijeta i bahato apsolutiziranog razuma, imali 28 godina vremena naučiti da je krajnji čas iz toga izvesti zaključke i promijeniti se.
3/4 OZBILJNI POREMEĆAJI - privatni dug
Od početnih 6 milijardi kn (2010.), danas dug kućanstava iznosi 120 milijardi kn (zbroj glavnice, troškova, kamata …); otprilike jedan državni proračun.
Broj blokiranih obitelji se od 2013. nije spustio ispod 300.000 , dok je ukupni iznos duga kućanstva višestruko nadmašio ukupan dug privrede.
Ni Njemačka ne bi to izdržala! Dokle premijer misli da će nas ljetna sezona spašavati bankrota? Financijski poremećaji izazvani blokadama ozbiljni su.
Financijska kriza razmjera one koja je počela 2007. i koja se brzo globalno raširila nakon propasti Lehman Brothersa u rujnu 2008. često se označava kao 'višedimenzionalni događaj' koji je izazvalo više istodobnih čimbenika.
Političari i ekonomisti ne dijele uvijek jednaka stajališta o dubljim uzrocima takvih kriza, ali se većinom slažu o mogućim posljedicama koje iz njih proizlaze: siromaštvo i visoka prezaduženost privatnog duga (kućanstava i tvrtki), pad BDP-a, pad na tržištima vrijednosnih papira, propast i velikih i malih poduzetnika, smanjenje kupovne moći potrošača i povećanje nezaposlenosti.
4/4 SLIKA HRVATSKE
Prepoznaje li premijer sliku Hrvatske? Spasiti nas može samo potrošnja, i intervencija u posljedice. Jer, građani više nemaju novca za trošenje. Novac je blokiran. Bez upumpavanja svježeg novca u sustav, oporavak nije moguć.
Premijer Plenković je (opet) propustio svoju povijesnu priliku i dokazao da ne zna suvremeno upravljati potencijalima rasta, ne zna drugačije nego kopiranjem starih neuspješnih modela. Novca u Hrvatskoj nema. Samo su doživotna blokada, smrt i odlazak iz Hrvatske sigurni."