Proteklu srijedu na sustav e-Matica spojilo se u isto vrijeme previše profesora i nastavnika. Kako se radilo o prvom danu kada su se mogle početi unositi završne ocjene za ovu školsku godinu i krenuti s tiskanjem svjedodžbi, previše ljudi opteretilo je sustav koji se počeo rušiti. 'Nadležna služba ministarstva odmah je reagirala pa je sustav u narednih par sati nadograđen s dodatnih 50 posto kapaciteta', rekao je za Dnevnik.hr Duje Bonači, glasnogovornik MZOS za Dnevnik.hr.
Pročitajte i ovo
Krivotvorili i prodavali srednjoškolske svjedodžbe
Dodao je kako sada sustav radi bez poteškoća iako zbog još uvijek izrazito velikog prometa za pojedinačne korisnike e-Matica još uvijek može biti nešto sporija. Izradu aplikacije e-Matica, točnije 'Integriranog sustava upravljanja standardiziranim podacima u obrazovanju' na temelju javnog natječaja 2005. godine dobila je tvrtka King-ICT d.o.o. Zagreb. U sustav je do 2010. godine uloženo oko 5.000.000 kn.
'Niti jedan učenik nije imao problema'
Glasnogovornik ministarstva MZOS-a kaže kako prema njihovim saznanjima da niti jedan učenik osnovnih škola zbog zakazanja sustava odnosno zbog toga što na vrijeme nije dobio svjedodžbu nije imao problema pri upisu u željenu srednju školu. 'Ako ipak iz bilo kojeg razloga netko to nije uspio obaviti, molimo ga da se obrati upravi za srednje obrazovanje MZOŠ-a (telefon: +385 1 4569 011, faks: +385 1 4594 304, e-pošta: ured@mzos.hr) ', dodao je.
'Ministarstvima su se takve stvari i prije događale, kod projektiranja jednostavno ne uzimaju u obzir krizne situacije nego sve podese po idealnim uvjetima', komentar je na situaciju s problemom e-Matice Krešimira Kokanovića, IT stručnjaka. Objašnjava da je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta kada je planiralo sustav e-Matice trebalo uzeti u obzir ukupan broj računala koji će se spojiti na e-Maticu i po tome broju podesiti opterećenje servera.
>> Profesori ogorčeni: E-matica noćna mora za prosvjetare
Naravno, nekada zna biti i problema s mrežom koji tada usporavaju rad, no pogreška s premalim kapacitetom je gotovo amaterska
'Naravno, nekada zna biti i problema s mrežom koji tada usporavaju rad, no pogreška s premalim kapacitetom je gotovo amaterska. Ni sada, nakon intervencije IT stručnjaka ministarstva, cijeli sustav nije optimiziran ukoliko još uvijek neki korisnici imaju problema s brzinom. Da je prije puštanja e-Matice bilo odrađeno precizno projektno planiranje informatičke strukture, za što treba relativno malo vremena posla, problem se uopće se bi dogodio', zaključio je IT stručnjak Krešimir Kokanović.
Na upit tko je odgovoran za propust i za to što je e-Matica onda kada je trebala raditi zakazala, Kokanović misli sljedeće. 'Ne možemo kriviti tvrtku koja je radila aplikaciju jer oni rade isključivo prema narudžbi koju dobiju. IT stručnjaci ministarstva su trebali misliti o ukupnom broju korisnika e-Matice i o aplikaciji koja će taj broj moći podnijeti. Ako uzmemo u obzir da je u cijeli projekt utrošeno čak 5 000 000 kuna, prava je sitnica cijena koja bi bila plaćena za veći server', kaže Krešimir Kokanović.