Pred završetkom je projekt modernizacije tramvajske infrastrukture u Osijeku, vrijedan više od 45 milijuna eura, što je preduvjet za nove niskopodne tramvaje, a uz planiranu nabavu autobusa i preseljenje remize riječ je o najvećim ulaganjima u javni prijevoz u zadnjih 30-ak godina.
Kako ističu u osječkoj Gradskoj upravi, dugogodišnji izostanak važnih ulaganja rezultirao je zastarjelom infrastrukturom tramvajske mreže, dotrajalom opremom i voznim parkom. Posljednji novi tramvaj u Osijek je stigao daleke 1982. godine pa je modernizacija jednostavno nužnost za javni prijevoz.
Radovi su počeli u ožujku 2022. godine, a obuhvaćaju izgradnju 8,5 kilometara podzemne kabelske mreže, modernizaciju 9,5 kilometara gornje kontaktne tramvajske mreže i dijela postojeće tramvajske pruge u dužini 9,8 kilometara, kao i modernizaciju 23 tramvajska stajališta, kako bi se omogućio pristup osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti.
Ilustracija
Foto:
Getty Images
Do sada je završeno oko 95 posto radova, a u Gradskoj upravi i osječkom Gradskom prijevozu putnika (GPP) navode kako je planirani završetak građevinskih i elektromontažnih radova predviđen za kraj drugog kvartala ove godine.
Osijek će dobiti kvalitetnu tramvajsku prugu, koja znatno smanjuje vibracije i buku te garantira sigurniju i udobniju vožnju, kao i kvalitetnu podzemnu kabelsku i nadzemnu kontaktnu mrežu, a u tom segmentu izgrađeno je 380 novih stupova koji će većinom biti i stupovi za javnu rasvjetu.
Ugovor o nabavi deset novih niskopodnih tramvaja, vrijedan nešto više od 23 milijuna eura, potpisan je s Končarom. Isporuka prvog tramvaja predviđena je u ožujku, dok se sukcesivna isporuka preostalih devet tramvaja očekuje do kraja rujna.
Gradonačelnik Ivan Radić ističe da su novi tramvaji veći i moderniji, dugi su 21 metar i imaju 135 mjesta, dok sadašnji imaju 14 metara i 88 sjedećih mjesta.
Ilustracija
Foto:
Getty Images
Priprema se i nabava 19 električnih autobusa
S obzirom na to da se uskoro očekuje objava javnog poziva Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za nabavku dodatnih vozila, GPP već ima pripremljen prijavni obrazac za nabavu dodatnih deset niskopodnih tramvaja.
Potpisivanje ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava očekuje se do polovice ove godine, a s 20 novih niskopodnih tramvaja Osijek bi u potpunosti obnovio flotu tih vozila, ističu u Gradskoj upravi.
Zahvaljujući potpuno niskopodnoj konstrukciji, novi tramvaji omogućit lakši ulazak i izlazak osobama s invaliditetom, starijim građanima i roditeljima s dječjim kolicima, a moderni sustavi klimatizacije, informacijski zasloni i energetski učinkovitiji pogon poboljšat će iskustvo putovanja.
U pripremi je i projekt nabave 19 električnih autobusa te izgradnje infrastrukture za punjenje takvih vozila, Za oba projekta objavljeni su pozivi mjerodavnih ministarstava, a GPP u ožujku planira predati prijave.
Ilustracija
Foto:
Getty Images
Ukupna vrijednost investicije je 15 milijuna eura, a oba projekta bit će u potpunosti financirana sredstvima Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO).
Uz obnovu voznog parka u planu je izgradnja nove remize, koja bi se trebala nalaziti u istočnom dijelu grada u zoni križanja Vukovarske i Divaltove ulice, a procjenjuje se da bi vrijednost tog projekta bila oko 50 milijuna eura.
Nova bi remiza omogućila ne samo učinkovitije održavanje već i smještaj većeg broja tramvaja i autobusa, čime bi se riješio problem ograničenog kapaciteta postojeće remize, pojašnjavaju u Gradskoj upravi.
Pročitajte i ovo
Javno zdravstvo
Upozorenje nakon alarmantnog otkrića: "To je obiteljska bolest, milijun ljudi u Hrvatskoj je pogođeno"
Pročitajte i ovo
Pozadina
Cure detalji: Evo što krije ključni dogovor Ukrajine i SAD-a
Pročitajte i ovo
5.000.000 dolara
Trump ima ponudu koja će se svidjeti ruskim oligarsima: "Neki su veoma dobri ljudi"
Pročitajte i ovo
Gužva, gužva
Zanimljive se stvari događaju prije izbora u Zagrebu: Pale prve prijave