U frontalnom sudar dvaju osobnih automobila na cesti Žiškovec-Štrukovec u Međimurju ozlijeđeno je čak šest osoba, dvije teško i četiri lakše. nesreća je bila toliko silovita da je na automobilima izbio i požar kojeg su gasili pripadnici JVP-a Čakovec.
Pročitajte i ovo
jak vjetar
Stanje na cestama stabilnije nego tijekom dana, no burno na moru: Zatvorene linije prema otocima
zatvoreni dijelovi autoceste
Dijelovi Hrvatske pod snijegom, iz zimske službe Bosiljevo poručili: "Oni su najveći problem, stvaraju zastoje..."
Svi ozlijeđeni prebačeni su u bolnicu, s tim da su otac i sin (13) iz automobila s dubrovačkim registarskim oznakama prebačeni u bolnicu u Čakovcu s teškim tjelesnim ozljedama. Dječak je u bolnicu primljen s po život opasnim ozljedama, no nakon kirurške obrade više nije u životnoj opasnosti.
Pročitajte i ovo
Preminuo u bolnici
Teška prometna nesreća kod Šibenika: U naletu automobila poginuo motociklist, drugi ozlijeđen
Preostali ozlijeđeni su poljski državljani, među kojima je još dvoje djece, odnosno djevojčica (16) i dječak (14). Svi su u nesreći prošli s lakšim ozljedama.
Ova nesreća samo je posljednja u nizu prometnih nesreća s teškim posljedicama koje se događaju na hrvatskim cestama.
Pročitajte i ovo
Dok je sjedila na klupi
Strava u Travnom: Majka na koju je naletio automobil teško je ozlijeđena, beba je dobro
Policija je u petak priopćila kako će od 1. kolovoza 2019. postrožiti kazne za osam prometnih prekršaja koji su najveći uzročnici teških nesreća.
Pred nama je i udarni vikend, a nesreće su sve učestalije. Vikend nosi velike gužve, a s tim i velike opasnosti po sve sudionike u prometu. Što se može napraviti po pitanju prevencije teških nesreća i čini li se dovoljno? O ovoj temi u Dnevniku Nove TV reporter Andrija Jarak razgovarao je s prometnim stručnjakom Marko Šoštarićem.
Vidjeli ste snimke, što je po vama mogući razlog ovog sudara?
Za svaku prometnu nesreću uzrok mogu biti tri čimbenika: to može biti čovjek, vozilo ili cesta. Dakle, prometna nesreća može biti uzrokovana pogreškom čovjeka, nekom nepravilnosti na cesti i neispravnim vozilom. Ova nesreća je tip nesreće frontalnog sudara koja se događa ako vozilo prijeđe iz jedne trake u drugu. Ovdje je vozilo prešlo iz jedne trake u drugu što može biti uzrokovano ako je vozač svoju pažnju sa vožnje usmjerio na nešto drugo, gledanje u mobitel, pokušaj rizičnog pretjecanja ili umor vozača ako je baš u tom trenutku pao u san i ako mu je vozilo otišlo na drugu stranu.
Za sedam dana na snagu stupaju nove odredbe zakona koje će puno rigoroznije kažnjavati sve prekršaje. Hoće li to smanjiti ovu crnu statistiku?
Na sigurnost prometa možemo utjecati sa tri elementa – edukacija, inženjerstvo ili kažnjavanje. Edukacija mora početi od osnovne škole, od kad djeca počinju samostalno sudjelovati u prometu, preko edukacije u osnovnoj i srednjoj školi, kroz vozačke škole, škole sigurne vožnje. Inženjerstvo djeluje na automobile i na povećanje sigurnosti na cestama. Kazne su treći element za vozače na koje ne djeluje ni edukacija ni sigurne ceste. Tu se fokus mora posebno staviti na najteže prekršaje i na one koji prekršaje ponavljaju. Njih treba procesuirati od samog uočavanja u toj kazni pa sve do izvršenja kazne koja je propisana za taj prekršaj.
Počeo udarni vikend, nove gužve nove opasnosti?
Savjet je svim vozačima da opreza u prometu nikad dovoljno. U prometu možemo stradati svojom greškom, ali i tuđom. Ako ste umorni stanite, odmorite, pa makar to bilo i nekoliko kilometara od vaše krajnje destinacije. Drugi savjet bi bio za vozače koji putuju na odmor u grupama kada idu s više vozila – nemojte se pratiti. Jer često kada vozilo prati vozilo ispred sebe, da ga ne bi izgubilo ulazi u neke rizične situacije i rizična pretjecanja i to može biti jako opasno. Svi imamo navigacije i lakše je dogovoriti da se nađete naći na krajnjoj destinaciji.