Djelatnici Ministarstva unutarnjih poslova (MUP) proteklih su dana na svojim identifikacijskim karticama dobili pametne naljepnice, tzv. e-stickere, bez kojih neće moći printati, kopirati, faksirati ili skenirati dokumente, a uskoro bi u policijski sustav trebali ući još neki elektronski noviteti, poput kamera i tableta, doznaje se u MUP-u.
Pročitajte i ovo
Policija na terenu
Teška prometna nesreća kod Dugog Sela: Ozlijeđeno dvoje djece
Objavila policija
FOTO Objavljeni detalji stravične nesreće: Pijan vozač pokosio pješaka na tramvajskoj stanici
Uz pomoć e-stickera u ministarstvu će se u svakom trenutku znati što koji djelatnik umnožava i za koje potrebe pa više neće biti mogućnosti da se neki dokumenti kopiraju bez znanja nadređenih. MUP-ova pametna naljepnica radi na sličnom principu kao i bankovni e-stickeri kojima se može plaćati na POS uređajima. Čim netko aktivira e-sticker koji je povezan s kompletnim sustavom mogu se vidjeti sve transakcije, u ovom slučaju sve radnje koje obavlja nositelj identifikacijske MUP-ove kartice s elektronskom naljepnicom.
Darmstadt: Njemačka policija pronalazi izrezane eure po čitavom gradu
To nisu jedine novosti u MUP-u koji će, kako Hina neslužbeno doznaje, u ponedjeljak u Zagrebu predstaviti svoj novi pilot projekt e-policija koji bi morao zaživjeti već početkom listopada prvo u zagrebačkoj policijskoj upravi, a zatim i u splitsko-dalmatinskoj, primorsko-goranskoj i osječko-baranjskoj.
Policajci uskoro s kamerama i tabletima
Novost je da će policija na odorama imati kamere koje će snimati njihova postupanja prema građanima, a snimku će za slučaj bilo kakve sporne situacije tri mjeseca čuvati u arhivi. Građane kojima prilaze i s njima započinju razgovor pritom će morati upozoriti da se razgovor snima kamerom. Osim kamere na uniformi policajci će na teren ubuduće nositi tablete koji će biti povezani sa sustavom. U njih će odmah moći unositi potrebne podatke koji će ulaziti u sustav koji će na taj način postati ažurniji nego do sada. Uz unošenje u sustav policija će pomoću tableta moći obavljati razne provjere osoba i vozila.
Građani će zahvaljujući novom pilot projektu e-policija u budućnosti imati priliku snimiti neko kazneno djelo i to odmah pomoću aplikacije poslati policiji čiji će djelatnici u najbližem operativno-komunikacijskom centru istog trenutka moći vidjeti fotografiju ili snimku te reagirati u pravo vrijeme i uhititi počinitelja.
Pilot projekt vrijedan pet milijuna kuna
Policija upozorava neke građane da paze na svoje ponašanje prema izbjeglicama
Ministarstvo je u taj pilot projekt, za kojega se neslužbeno govori da mu je idejni začetnik zamjenik ministra policije Evelin Tonković, uložilo pet milijuna kuna. Za potrebe pilot projekta su kupili 200 kamera i 50 sustava e-policija.
Pilot projekt e-policija je informacijski sustav za centralno upravljanje policijskim aktivnostima. Osigurava podršku poslovnim procesima policije u području obrade događaja, prikupljanja dokumentacije i administrativne podrške prilikom izdavanja dozvola i izvještavanja. Zahvaljujući novom projektu policiji će u svakom trenutku biti dostupna informacija, imat će bolju komunikaciju s drugim državnim i međunarodnim organizacijama, automatizirat će proces rada i olakšano pratiti zakon i pravilnike pa se pretpostavlja da će se smanjiti i moguće pogreške.
Konkretno, prometna policija će pomoću novog sustava moći evidentirati prekršaje, prometne nesreće, kazne i kaznene bodove. Kriminalistička policija i ostali će moći dokumentirati očevidne radnje, evidentirati dokaze, komunicirati s pravosuđem, dok će administracija u budućnosti pomoću novog sustava moći izdavati i evidentirati dozvole za oružje, dokumentirati kretanje vozila, izdavati potvrde te naposljetku evidentirati zaposlene i patrole. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook