Borbeno oklopno vozilo takozvani BOV jedan je od tehnološki najsuvremenijih vozila koje Hrvatska vojska posjeduje. Svaki lim se šablonama reže po mjeri kako bi svi dijelovi bili jednaki. 70 posto materijala se proizvodi u Hrvatskoj. Na tisuće i tisuće dijelova ovdje se zavaruju, kako bi vozilo dobilo svoj oklop, saznaje Provjereno.
Pročitajte i ovo
donosi provjereno
Apsurd hrvatskog zdravstva: Zbog dijagnoze ne može iz kuće bez aparata za kisik, a iz HZZO-a su je već dvaput odbili
Analiza Provjerenog
Znate li kakvim se sve kemikalijama, teškim metalima i plastikama svaki dan trujemo? "Nadam se dobrim rezultatima, ali..."
I sve što se zavari još jednom nekoliko ljudi provjerava jer mora biti potpuno nepropusno. Borbeno oklopno vozilo na terenu podnosi velika opterećenja. Mrcina od 26 tona pod pritiskom bi se mogla lako raspasti. Zato se i najsitniji detalji po fazama sastavljaju.
>> Oklopno vozilo Patria se pokvarilo odmah na prvoj vožnji!
Ivan se upravo priprema za nanošenje završnog sloja boje. Miris u ovim prostorijama teško je opisati. Izvana ide cink temeljna, pa zelena, a na kraju NATO zelena. Iznutra ide ružičasta i siva. Oko 250 litara boje i 4 dana rada, ne računajući sušenje, je potrebno kako bi se oličio cijeli BOV.
Otvor za vozača jedan je od najsloženiji dijelova ovog vozila. Sam taj otvor u konačnici stoji oko 12 tisuća eura. Ivanu i Martinu treba 5 dana da sastave samo jedan otvor jer se sastoji od nekoliko stotina dijelova.
Sve se spaja ručno
Svi oklopi se spajaju ručno. Čak i motor od 535 konjskih snaga dolazi u dijelovima. Za usporedbu prosječni gradski automobil ima oko 60-ak konjskih snaga.Tako je napravljen da mu je za zamjenu u slučaju kvara na terenu potrebno tek sat vremena. Motor mjenjač i ostale potrebne naprave za vožnju moraju se sastaviti prije ugradnje, baš kao i svi ostali dijelovi. Zato od kada oklop uđe u ovu halu prolazi kroz pet faza montaže. U drugoj hali spajaju se sve žice koje prolaze kroz cijelo vozilo.
Radnici spajaju sustave po šablonama koji omogućuju i najjednostavnije radnje poput otvaranja vrata. Potrebno ima je 20 sati rada da bi napravili jedan takav spoj. I svaki od ovih, malo je reći- ikebana od žica, odlazi na provjeru. Sve treba raditi poput švicarskog sata. Kada se sve spoji iz hale Bov-ovi odlaze na poligon na ispitivanja i vraćaju se na završnu ugradnju.
Specifičnost ovog oklopnog vozila je u tome što je posada maksimalno zaštićena, uključujući i onog koji gađa mete. Ima visoku razinu zaštite, a to je razina zaštite 10 kilograma TNT-a. Na vozilu se može dogoditi oštećenje, ali posada se ne može dogoditi ništa. Vozač, ciljač, zapovjednik i desetorica vojnika imaju pravi komfor- klima, grijanje, ventilacija kao u osobnom automobilu.
Kamere za smanjenje klaustrofobije
Također se ugrađuju i bočne kamere kako bi se umanjila klaustrofobija. Kada se vozila vrate s poligona još jednom se provjeravaju, i to ručno. Nakon provjere još jedna provjera. Svi ispitivači su prošli obuku kako bi uopće mogli upravljati ovim vozilom, jer se vozi većinom pomoću ekrana.
Na testnom poligonu nema ratnih scenarija, ispituju se isključivo performanse poput zaustavljanja 26 tona teškog vozila pod ručnom kočnicom na uzbrdici i kretanja. Oružanom stanicom upravlja se iznutra, vojnik gađa preko LCD-a i potpuno je zaštićen. Najpouzdanije gađa na 2 tisuće metara, ali ispitivanja preciznosti se rade na 100 metara. I naprijed i unatrag vozi se pomoću ekrana koji je opremljen termovizijskom kamerom, juri preko 100 kilometara na sat, a može i zaroniti u metar i pol vode.
Dio po dio sastavlja se i nastaje ovo moćno vozilo, vozilo za koje smo zbog silnih afera svi čuli. 150 radnika prošlo je stručnu obuku znanje i tehnologiju imamo. Što će se biti nakon što se isporuče sva dogovorena vozila Hrvatskoj vojsci još se ne zna.
Dio po dio sastavlja se i nastaje ovo moćno vozilo, vozilo za koje smo zbog silnih afera svi čuli. 150 radnika prošlo je stručnu obuku- znanje i tehnologiju imamo. Što će se biti nakon što se isporuče sva dogovorena vozila Hrvatskoj vojsci još se ne zna.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.