Nakon što je ministar gospodarstva i održivog razvoja Davor Filipović jučer poručio o neosnovanosti Petrolovih zahtjeva prema hrvatskoj Vladi, Uprava Petrola jutros je, među ostalim, opovrgnula Filipovićeve navode da su marže na goriva u Hrvatskoj i Sloveniji jednake.
Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti:
"U srijedu, 28. prosinca 2022. godine, održan je sastanak uprave tvrtke Petrol d.o.o. iz Zagreba s ministrom gospodarstva i održivog razvoja u Vladi Republike Hrvatske Davorom Filipovićem. Nakon sastanka ministar je dao izjavu za javnost u kojoj su iznesene neke netočne tvrdnje koje su saželi brojni mediji u Hrvatskoj i Sloveniji, a koje su od tvrtke Petrol d.d. Ljubljana zatražile objašnjenje.
1. Ministar je u izjavi rekao da su cjenovne marže za naftne derivate u Hrvatskoj približno na istoj razini kao u Sloveniji te da bi Petrol želio da one budu oko jedne kune (0,13 EUR po litri), ali trenutno su u iznos od 0,75 kuna (0,10 eura po litri).
Odgovor Petrol d.d. Ljubljana:
Regulacija marži u Republici Sloveniji i Republici Hrvatskoj nije na istoj razini i nije usporediva. Marža utvrđena važećom uredbom Vlade u Hrvatskoj niža je od marže utvrđene važećom uredbom Vlade za prodaju naftnih derivata u Sloveniji. Marža u Hrvatskoj trenutno iznosi 0,65 kuna (0,086 eura) po litri goriva. U formulu koju utvrđuje slovenski propis uključen je djelomični trošak miješanja biokomponente, dok u Hrvatskoj nije uključen, što znači da se taj trošak pokriva izravno iz marže. U slučaju da tvrtka poštuje zakonski utvrđenu formulu i ne umiješa biokomponente u gorivo, može biti kažnjena temeljem propisa koji zahtijevaju ispunjavanje obveza iz područja obnovljivih izvora energije u prometu. Samo iz ovog naslova marža pada na 0,61 kunu (0,081 eura) po litridizelskog goriva, što ne omogućuje pokrivanje troškova i održivo poslovanje.
S obzirom da su uvjeti nabave za 2023. godinu u odnosu na 2022. znatno lošiji zbog zaoštrenih uvjeta na tržištu nabave naftnih derivata zbog embarga na naftne derivate ruskog podrijetla, marža bi, čak i kada bi se popela na 0,75 kuna (0,10 EUR) po litri, ne bi bilo dovoljno.
U Sloveniji se cijene goriva na autocestama slobodno formiraju, dok je marža izvan autocesta ograničena na 0,0983 eura po litri dizelskog goriva.
Stoga se regulatorna ograničenja u Sloveniji i Hrvatskoj značajno razlikuju.
Pročitajte i ovo
ZA DNEVNIK NOVE TV
Hrvatska tvrtka prekida suradnju s Petrolom: "Pojam solidarnosti trebao bi biti više prisutan. Nisu to prepoznali"
Pročitajte i ovo
OGLASIO SE I PETROL
Filipović nakon sastanka s Petrolom: "Kakva je poruka zatvaranje na sat vremena?" Stigle i prve posljedice za Petrol
Trenutne regulatorne mjere u području prometa goriva su nesrazmjerne, nema više okolnosti za reguliranje cijena naftnih derivata, jer su cijene naftnih derivata ponovno na istoj razini kao prije početka rata u Ukrajini.
2. Petrol je u prvih devet mjeseci, prema ministrovim riječima, ostvario oko 100 milijuna eura dobiti, "što dokazuje da nisu u tako ozbiljnim problemima".
Odgovor Petrol dd Ljubljana:
Podaci o poslovanju koje ministar iznosi nisu istiniti. Grupa Petrol u Hrvatskoj (uključujući Crodux derivate dva d.o.o., koja je početkom studenoga 2022. pripojena Petrolu d.o.o.) u prvih je devet mjeseci 2022. ostvarila gubitak od 3,5 milijuna eura (dok je usklađena bruto dobit iznosila 88,77 milijuna eura, a EBITDA 23,18 milijuna eura)", poručila je Uprava društva Petrol d.d.