Priliku da govori pred zastupnicima Europskog parlamenta dobila je pobjedom na natječaju Centra za europsku politiku na kojem je sudjelovala u timu sa svojim kolegicama Reom Rajić i Majom Šeat.
Pročitajte i ovo
Fotografije Damira Fabijanića
'WELCOME TO CROATIA' - Kakva reklama za Hrvatsku!
Rebalans proračuna
Evo koliko će Hrvatskoj od 1. srpnja biti na raspolaganju novca iz EU
Te tri djevojke natjecale su se sa slikom koja, kako je opisala Antonija za Dnevnik.hr, prikazuje 27 radnika koji rade na zajedničkom projektu, a 28. (Hrvatska) trči prema njima. 'Svaki radnik radi prema uputama koje je dobio od građana koji su mu dali glas. Svaki radnik ima drugačiji alat što simbolizira različite 'inpute' kojima svaka država, građanin, doprinosi EU, tj. jednoj zajedničkoj ideji, ideji stabilne i snažne zajednice koja se može održati samo zajedničkim doprinosom talenata, volje i strasti. Zato nam EP mora biti važan. To je jedino tijelo koje predstavlja građane EU i čiji su članovi direktno izabrani od građana na izborima. Na taj način, građani mogu utjecati na EU i dati svoj doprinos, što se često zaboravlja', rekla je Antonija.
>> Mladi na izborima za EP: Hrvati na razini europskog prosjeka
U svom govoru u Europskom parlamentu ova će studentica objasniti sliku, koju je načinila Rea Rajić, i protumačiti što ona predstavlja. U natječaju na koji su se mogli prijaviti svi od 16 do 30 godina, ocjenjivao se sadržaj (35 posto bodova), ponuđeno rješenje (35 posto), kreativnost i originalnost (20 posto) te jasnoća izražavanja (10 posto).
'Izabrale smo sliku jer jednostavno i snažno prikazuje našu, pomalo idealističku viziju EU. Ne želimo je samo prikazati, nego želimo promijeniti dosadašnju praksu. Slika nam, zbog svoje višestruke namijenjenosti, pomaže da što lakše poruku prenesemo mladima, oni su i cilj natječaja, jer oni jako brzo upijaju informacije, brže i lakše mijenjaju svoje prakse i odlični su posrednici i prijenosnici poruka i informacija drugim dobnim skupinama', kaže Antonija.
Ova se slika, dodaje, može printati na majice, platnene torbe, planere i ostale promotivne materijale. Može se iskoristiti kao reklama u časopisima, emisijama itd. 'Odlično je što se lako koristi na društvenim mrežama koje su postale skoro najjače sredstvo promocije zbog svoje jednostavnosti, brzine i dostupnosti', objašnjava Antonija.
Naša slika, zbog svoje jednostavnosti i razumljivosti, potiče veću ljudsku interakciju i time osvještava ljude o EU i ulozi EP-a.
Antonija Nikšić
Za govor se priprema vježbanjem pred sestrom. 'Inače imam tremu kada su u pitanju javni nastupi. Pogotovo jer ću održati govor na engleskom kako bi što više ljudi razumjelo našu poruku', rekla je Antonija.
Gostovanje traje od 8. do 11. srpnja, ali točno vrijeme držanja govora i raspored još nije poznat. Upitana o planovima za budućnost, Antonija kaže da se želi posvetiti javnim politikama i usklađivanju hrvatskih javnih politika s onima EU.
'Trenutačno sam pri kraju četvrte godine, želim upisati diplomski i posvetiti se javnim politikama, po mogućnosti socijalnima, i usklađivanju hrvatskih javnih politika s onima EU. Voljela bih se obrazovati i za pisanje projekata koje financira EU. Želim nastaviti volontiranje u Erasmus Student Network Zagreb, organizaciji koja pomaže studentima na studentskoj razmjeni u Zagrebu', otkriva Antonija.
Objasnila je i otkud entuzijazam prema EU. 'Mislim da svi uvijek želimo nešto više od onoga što imamo doma. Pogotovo sada kad je skoro 50 posto mladih u Hrvatskoj nezaposleno i situacija je prilično teška. EU, ako se malo istraži, nudi stvarno puno toga za studente i mlade. Ima raznih natječaja koji pružaju mogućnost putovanja i povezivanja s drugim ljudima, otkrivanja novih stvari, dodatnog obrazovanja. Nije uvijek potrebno imati dobar prosjek niti završen fakultet. Postoje super stipendije i Erasmus program koji je stvarno jedinstveno iskustvo. Čini mi se da postoji više mogućnosti za usavršavanjem, i to ne nužno preko formalnih obrazovnih institucija', zaključuje Antonija.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook