Most bi bio trebao biti dugačak 850 metara, imao bi dva kata, gornjim dijelom prometovala bi motorna vozila, dok bi u donjem dijelu bila željeznica.
Riječ je o mostu koji bi išao južnijom trasom od postojećeg, a točan izgled znat će se nakon izrađene studije. Do svega je dug proces jer samo rok za izradu dokumentacije iznosi tri godine.
"Mi smo jučer raspisali natječaj za projektnu dokumentaciju do lokacijske dozvole, tu je rok tri godine. Nakon toga moramo raspisati novi natječaj za građevinsku dozvolu i glavne projekte, potom se ide u izgradnju, to znači procjenjuje projektiranje bar četiri godine, a 3-4 godine izgradnja takvog mosta", rekao je Boris Huzjan, predsjednik uprave HAC-a, prenose Vijesti Nove TV.
Drugi most na Krku spominje se već godinama, a osim njega Krčani bi trebali dobiti i novi vijadukt Krk, ali i tunel dugačak oko 740 metara. Sve to kako bi se rasteretio postojeći Krčki most zbog prenapučenosti, pogotovo tijekom ljetnih mjeseci. No drugi je most planiran i jer se na Krku namjerava izgraditi novi kontejnerski terminal.
Put do mosta dug je nekoliko godina - napravljen je tek prvi korak. Dio je mještana sumnjičav, drugi se vesele najavi.
"Prometnice bi trebalo na neki način pojačati", smatra Neven iz Omišlja, koji industriji ipak kaže - ne.
"Veselimo se u svakom slučaju. To je novi most. Ovaj koji je stari, i on je star, sam po sebi ima jako puno godina i betonski je i kao takav ne može više zadovoljiti", smatra Željko iz Njivica.
"Vjerujem i zahvalan sam jer su se konačno odlučili na jedan takav potez, da zlatni otok dobije i Golden Gate Bridge, nazovimo ga tako. Gužve po ljeti su nesnosne, 17 do 19 kilometara znaju biti u onim špicama", kaže Anton Robert Kraljić, načelnik Općine Malinska Dubašnica.
Raspisan natječaj
Hrvatske autoceste (HAC) u utorak su raspisale natječaj za izradu studijske i prometne dokumentacije do lokacijske dozvole za novi krčki most sa spojnim cestama. Radi se o pripremi za gradnju mosta koji će biti i cestovni i željeznički i sezat će do novog lučkog terminala u Omišlju koji se također tek treba graditi.
Projekt je od ranije zapisan u prostornom planu Primorsko-goranske županije, a sada se s rokom do 29. siječnja na natječaj HAC-a mogu javiti tvrtke zainteresirane za izradu studijske dokumentacije – studije utjecaja na okoliš i drugih dokumenata potrebnih u procesu do izdavanja lokacijske dozvole. Procjenjuje se da će taj trošak iznositi do 600.000 eura.
Pročitajte i ovo
Putnici evakuirani
Drama na aerodromu: U motoru zrakoplova pronađen mrtav muškarac
U HAC-u procjenjuju da će za izradu studije i drugih dokumenata biti potrebne tri godine, a onda bi najmanje dvije godine bile potrebne za izvođenje građevinskih radova, izvijestio je Novi list.
"Već sad postoji potreba za tim, a kad bude dovršen kontejnerski terminal u Omišlju, ta će potreba biti još i veća, i stari most ne bi bio za sve to dovoljan. Zato je ovaj natječaj korak k izgradnji novog mosta. Definitivno se sad ide u to", rekao je ministar prometa i potpredsjednik Vlade Oleg Butković.
Voditelj projektiranja HAC-a Gregor Mihelčić objasnio je da će most biti dvoetažni – gornji dio činit će cesta, dok će željeznička pruga biti na donjem dijelu mosta. Postojeći most Krk ostat će u funkciji i nakon gradnje novog, no tada će biti znatno rasterećeniji.
Vizualni identitet nije unaprijed zadan
Vizualni izgled novog mosta nije unaprijed zadan te je moguće da uopće neće biti betonske konstrukcije, nego može biti, na primjer, i željezni. Nema imperativa da mostovi budu srodni ili sukladni jedan drugom.
Trasa mosta bit će južnije od sadašnje spojne ceste i most neće prelaziti preko otoka Sv. Marko, nego će biti na trasi od istočnog kraja uvale Črišnjeva preko poluotoka na kojem je sada smještena utvrda Maltempo jer je to ujedno i najkraća zračna linija između kopna i otoka Krka na toj trasi. Njome već prolazi podmorskim putem plinovod od LNG terminala u Omišlju upravo zato što je to najkraći spoj.
Pročitajte i ovo
intenziviranje rata
Jake eksplozije u ruskom Belgorodu i na okupiranom Krimu
To znači da će se od Šmrike do istočne strane uvale Črišnjeva graditi i nova spojna cesta, dok bi se na izlazu s mosta na otoku do Omišlja gradio jedan vijadukt i jedan tunel na trasi prema Omišlju.
Projektiranje same pruge nije u ovlastima HAC-a, kao ni gradnja lučkog terminala u Omišlju, stoga će i HŽ i ostali imati mnogo posla na svojem dijelu ovog multifunkcionalnog projekta. Jednako tako, za nastavak gradnje druge, sjeverne magistrale na otoku Krku, gdje bi se područje od mosta do Baške povezalo novom cestom trasom preko Dobrinja i Vrbnika, zadužene su Hrvatske ceste.
"Realno je da će za sve biti potrebno najmanje pet godina, uključujući i gradnju, jer se i za samu studiju utjecaja na okoliš u prosjeku kod ovako velikih zahvata čeka i do dvije godine, a za kompletnu studiju prihvatljivosti projekta oko tri godine. Tada tek slijede natječaji za izvođenje, pa građevinski radovi", objasnio je voditelj projektiranja HAC-a.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.