Zahvaljujući jasno postavljenoj viziji, provođenoj strategiji i promišljenim ulaganjima, kaže, tvrtka Hangar 18, mnogima poznata po svom vlastitom brendu pametnih telefona, tableta i televizora NOA, smjestila se čak među 500 najbrže rastućih tehnoloških tvrtki u regiji Europe, Bliskog istoka i Afrike (EMEA) prema prošlogodišnjem Deloitteovom izvješću.
I to je samo jedno u nizu priznanja koje je ova tvrtka u posljednjih deset godina dobila na račun svog rasta i uspješnosti. Među njima je nagrada "Zlatna kuna" Hrvatske gospodarske komore za najuspješnije srednje poduzeće koje su dobili prošle godine kao i četiri godine ranije za najuspješnije malo poduzeće.
Ova tvrtka osnovana 2005. u malom gradu Koprivnici danas ima 14 prodajnih lokacija u Hrvatskoj, dok se putem partnera Hangarovi proizvodi distribuiraju na više od 2 000 prodajnih mjesta.
Nekoć mala IT tvrtka može se pohvaliti širokim asortimanom proizvoda; računala, prijenosna računala, računalne komponente, pametni telefoni, televizori, gaming oprema, igraće konzole i videoigre, printeri, tinte i toneri, te ostali uredski potrošni materijal.
Od svojih proizvoda ipak bi istaknuli NOA pametne telefone NOA H10le i NOA N10 koji su već drugu godinu za redom dobitnici nagrade "EISA Best Buy Smartphone" odlukom organizacije sastavljene od preko 50 časopisa koji pokrivaju sve aspekte područja kao što su: audio, video, kućna kina, automobilske, fotografske i mobilne tehnologije.
''Ovo veliko priznanje potvrđuje NOA brand kao lidera na tržištu u „affordable premium“ kategoriji. Za korisnike predstavlja najbolji omjer dobivenog za cijenu, u smislu dizajna, ugrađenih komponenti, funkcionalnosti i performansi.''
Noa
Foto:
Noa
NOA tim konstantno radi na razvoju novih proizvoda pa tako već sada pripremaju uređaje za jesen, a u tijeku je i proizvodnja za sljedeću godinu. Okvirni rok implementacije novih tehnologija i dizajna traje od tri do devet mjeseci, a prolazi faze od idejnog rješenja, izrade prototipa i operativnog sustava sve do proizvodnje, transporta i prilagodbe uređaja tržištu na kojem se prodaje.
''Intelektualni dio je u potpunosti hrvatski, u potpunosti se radi o hrvatskom dizajnu i rješenjima. Pametni uređaji se proizvode u kineskom gradu Shenzhen, u kojem se smjestila cijela mobilna industrija gdje Noa ima vlastitu tvrtku s 10 zaposlenika'', objasnio je Kralj.
U Kini su proizvodili i tonere i tinte no uz pomoć Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta i Europskih fondova sada ih proizvode u Hrvatskoj. Projektom Europskog fonda za regionalni razvoj putem poziva Kompetentnost i razvoj MSP "Investicijsko ulaganje u izgradnju, opremanje logističkog centra te poboljšanje poslovnih procesa društva Hangar 18 d.o.o.", proizvodnja se preselila u Koprivnicu.
U cilju obnove dotrajalih tonera i njihove ponovne upotrebe pažnja se usmjerila i na ekologiju.
“U sklopu projekta nabavljena je prizvodna linija pomoću koje obnavljamo i punimo stare kazete, a rezultat su tinte i toneri koji su cjenovno i ekološki prihvatljiviji. Želja nam je pridonijeti ispunjenju zahtjeva održivog razvoja”, kaže Mario Kralj.
Projekt u vrijednosti 7.076.250,00 kuna obuhvatio je i izgradnju i opremanje nove hale s funkcijom logističkog centra za skladištenje elektronične opreme i proizvodnju tinti i tonera te ulaganje u informatičko programsko rješenje kojim se želi unaprijediti poslovni procesi tvrtke te logističko-skladišno poslovanje.
"Uz osiguranje dovoljnih skladišnih i logističkih kapaciteta koji mogu osigurati isporuke distributerima u kratkim rokovima, mapirano je skladište, unaprijeđeni su poslovni procesi i ostvareno sveukupno povećanje prihoda".
Ipak, kaže nam Mario Kralj, glavne snage su njihovi zaposlenici pa se u njihovo obrazovanje mnogo i ulaže, što uvelike pogoduje i unapređenju procesa unutar tvrtke. Osim toga tvrtka s brendom NOA cilja na vodeću poziciju B segmentu tržišta te postavlja nove trendove u "affordable premium" segmentu gdje je napravila pomake tijekom pet godina.
Noa
Foto:
Noa
"Uz dizajn, karakteristike i funkcionalnost samih uređaja, tu su i dodatne vrijednosti za korisnike, kao što su Premium Care usluga i kvalitetna korisnička podrška u smislu vlastitog servisa na svakom tržištu, a sve po razumnoj cijeni."
S ciljem prilagodbe svakom individualnom tržištu gdje se NOA proizvodi stavljaju na police, prilagođavaju se cjenovni rang, prodaja i količine proizvoda.
''Kupci u istočnoj Europi kupuju u pravilu mobitele do 150 eura, dok na zapadu, zbog bolje kupovne moći, kupuju mnogo skuplje uređaje stoga na tim tržištima vidimo veći prostor za rast.''
Brand NOA prisutan je na najposjećenijim svjetskim sajmovima mobilne industrije čime se povećava mogućnost poslovne suradnje s teleoperaterima, distributerima i retailerima, sve u svrhu ojačavanja prepoznatljivost brenda.
"Nakon uspješne prve prezentacije na Mobile World Congressu 2017. godine te iduće dvije godine, prodajna mreža se širi na dodatnih 12 zemalja. Strateški najinteresantnija nova tržišta za NOA pametne telefone su Zapadna Europa, UK i Emirati", rekao je Mario Kralj.
Svaku priliku za širenjem ne propuštaju; ove godine otvorili su prvi NOA brand shop u Irskoj u jednom od najvećih šoping centara u Sjevernom Dublinu.
"NOA brand shop je prvi od 15 planiranih u Irskoj te je ovo prva otvorena trgovina od ukupno 100 planiranih u Europi. NOA je postala prepoznat brend u Europi, a i šire te će nastaviti s izvozom i otvaranjem novih tržišta u narednom razdoblju. U planu imamo otvoriti trgovine u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Francuskoj i Španjolskoj, a možemo izravno izvoziti u Rusiju, kao treća tvrtka iz Hrvatske'', kaže Mario Kralj, osnivač tvrtke Hangar 18, koji ponosno ističe kako su NOA proizvodi sada među top 5 brendova na svijetu prema kvaliteti i dostupnosti komponenti koje se ugrađuju u pametne uređaje, a ostvarenom strateškom suradnjom s Coosea Grupom u budućnosti će raditi na razvoju najnovijih tehnologija koji se implementiraju u NOA proizvode.
Sadržaj je isključiva odgovornost Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta.