U resornom ministarstvu traže najbolji model za naplatu cestarina, a sve bi trebalo biti gotovo do kraja godine, kada ćemo plaćati najskuplju cestarinu u Europi.
Pročitajte i ovo
UPOZORENJE VOZAČIMA
Popularna hrvatska skijaška destinacija od 1. prosinca poskupljuje vinjetu
slučaj Jadrolinija
Oporba skupila dovoljno popisa za interpelaciju: "Ne može proći niti tjedan da se ne dogodi novi kvar..."
Umjesto vinjeta tako ćemo i dalje imati klasičnu naplatu cestarina uz koju dolazi i sezonsko poskupljenje.
"Vinjete uvesti pod hitno"
„Mislim da su vinjete vrlo isplative i da treba rekonstruirati cestovni sektor u cjelini. Treba uvesti vinjete pod hitno – to je prijelazno rješenje do uvođenja naplate cestarine putem satelitske navigacije“, kaže prometni stručnjak Ivan Dadić.
Koji je model najisplativiji, u Ministarstvu još ne znaju. U tijeku je odabir konzultanta za budući sustav naplate cestarine.
„Imat ćemo ga najvjerojatnije do kraja godine, onda će se definirati budući sustav naplate. To ne znači da neće biti elektroničke vinjete, naravno budućnost je GPS sustav“, kaže ministar prometa Oleg Butković.
Zbog visoke cijene cestarine naše autoceste pune su samo za turističke sezone. Izvan sezone gotovo nitko ne vozi njima. Posebno prema Dalmaciji.
„Trebalo bi tražiti nekakav model kako olakšati domaćim građanima da koriste autoceste, kako tu cijenu cestarine riješiti. Mi nismo zarobljeni u neki model i možemo ga osmišljavati“ kaže Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata
I dalje bez vinjeta (Foto: Dnevnik.hr) - 2
Foto:
DNEVNIK.hr
Niti ENC naplata više neće biti isplativa. Tko je imao ENC, vozio se 20 posto jeftinije, no uskoro će taj popust biti samo 13 posto.
„Za posljedicu ćemo imati da će sam prijevoznik morati iznaći način kako da i dalje nastavi obavljati djelatnost po ovim cijenama koje ima sada, a uz poskupljenje autocesta bojimo se da će to u svakom slučaju izazvati da će se opet određen broj vozila morati prebaciti na lokalne ceste. A samim time znamo da će se smanjiti sigurnost svih sudionika u cestovnom prometu“, kaže Miljenko Gočin iz Sindikata vozača.
Vinjetama naplatiti i druge ceste
A o tome očito nitko ne vodi brigu. Preporuka je Europske unije da se prijevoz naplaćuje po prijeđenom kilometru. Vinjetama bi se mogle naplatiti i druge ceste.
„Hrvatska je mala zemlja, ako naplaćujemo na autocestama, a ne naplaćujemo na drugim cestama, onda to nije dobro. Naime, naplata na drugim cestama ne znači poskupljenje“, kaže Dadić.
Naprotiv, znači punjenje državne blagajne, posebno u jeku turističke sezone. Prošle godine u Hrvatsku je ušlo više od 16 milijuna stranih automobila, koji, nažalost, plaćaju cestarinu samo na autocestama.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.