Ford model T jedno je od najvažnijih vozila automobilske industrije. Taj legendarni automobil motorizirao je SAD i omogućio široj javnosti pristup osobnom prijevozu.
Ford Motor Company proizveo ga je pod vodstvom Henryja Forda, koji je imao viziju o stvaranju pristupačnog automobila za prosječnu obitelj. Verzija Model T Convertible, koja se prodaje na oglasniku Bijelo Jaje, pojavila se kao jedan od modela koji je kupcima upravo nudio užitak u vožnji, a ujedno je bio prvi automobil proizveden na pokretnoj traci.
Prototip tog modela napravljen je 12. kolovoza 1908. godine, a 27. rujna 1908. krenuo je u probnu vožnju.
Datum 1. listopada 1908. često se navodi kao službeni datum jer je upravo tada počela serijska proizvodnja ovog automobila. Zanimljivo je da je prvog radnog dana odmah proizvodnja i zaustavljena jer nije sve išlo prema planu, no nastavljena je pet dana kasnije.
Zadnji važniji datum je 7. listopad 1913. godine, kada je uvedena pokretna traka za proizvodnju upravo tog automobila. Samu traku nije izumio Henry Ford, ali ju je financirao. Tada je izgovorio svoju legendarnu rečenicu: ''Svaki kupac može dobiti automobil u bilo kojoj boji dokle god je crna!''
Jedan od najprodavanijih automobila svih vremena
Model T u svom početku koštao je 850 dolara, dok je cijena ostalih konkurentskih automobila varirala između 2000 do 3000 dolara. S obzirom na to da je prvotno proizvodnja jednog takvog automobila trajala dvanaest i pol sati, a s vremenom je skraćena na čak 24 sekunde, došlo je i do snižavanja cijene na 345 dolara. Na kraju je 1925. godine taj automobil koštao samo 260 dolara.
Sve navedeno govori o činjenici da je Ford T doista postao simbol industrijalizacije i modernizacije SAD-a i vinuo se među najutjecajnije automobile 20. stoljeća, iznad Mini Morisa, Citroëna DS i Volkswagena Tipa 1. Ford T prodan je u 16,5 milijuna primjeraka, što ga svrstava na vrh ljestvice deset najprodavanijih automobila svih vremena. Do 26. svibnja 1927. godine proizvedena su ukupno 15.007.033 primjerka te je Ford držao rekord do 17. veljače 1972. godine, kada ga je pretekao Volkswagen sa svojim modelom Buba.
Što se tiče dimenzija, Ford je bio robusan automobil dugačak 340 cm, širok 168 cm i ukupne mase 700 kg. Motor se palio na kurblu, a 1926. godine u serijskoj proizvodnji ugrađivao se električni starter. Maksimalnu brzinu koju je ostvarivao je 72 km/h i mogao se pokretati benzinom, kerazinom i etanolom, dok je trošio od 11 do 18 litara na 100 km.
Također je postojalo i nekoliko verzija tog modela, od putničkih do teretnih, i imao je mogućnost ekstenzije, pa bi radio kao traktor ili bučno vozilo. Ono što je svakako zanimljivo jest činjenica da je taj model i danas u pogonu.
Pročitajte i ovo
Uoči blagdana
FOTO Snijeg zameo dijelove Hrvatske, a to je tek početak: Pogledajte gdje ga ima najviše
Pročitajte i ovo
kaos u prometu
VIDEO/FOTO Snijeg i olujni vjetar zatvorili autocestu: Upaljen meteoalarm, pogledajte gdje je najgore