U poruci islamskim vjernicima izrazio je zadovoljstvo uspješno provedenim vremenom posta i brojnim odazivom na sve vjerske obrede tijekom mjeseca Ramazana.
Pročitajte i ovo
Nakon kratke bolesti
Preminuo bivši zagrebački muftija Ševko Omerbašić
Jedan od dva najveća blagdana
Muslimani slave Ramazanski bajram
To je, dodao je, za Zajednicu veliko ohrabrenje i sve to ukazuje na organizirano postojanje Islamske zajednice bez koje bi se teško mogle izvršavati vjerske obveze.
Islamska zajednica bila je u mislima svojih pripadnika, ona je
njegovateljica i čuvarica osjećaja zajedništva. Ona je potrebna za očuvanje vjerskog, duhovnog, moralnog i nacionalnog identiteta, rekao je Omerbašić.
Islamska zajednica uživa veliki ugled i autoritet među svojim
vjernicima od svog poslanja i zadaće da pomogne svima onima koji su u nevolji. Unatoč svim tim postignućima javlja se i prijeka potreba novoga pristupa u radu Islamske zajednice jer se, kazao je Ševko Omerbašić, nalazimo pred novim vremenima koje pred islam i njegove vjernike postavljaju nove zadaće. Jedno od tih pitanja je i dorada identiteta vizije i poslanja Islamske zajednice u društvu i preispitivanje njegova dosadašnjeg djelovanja.
Nameće se pitanje moralne i duhovne obnove islama, a kako bi se to postiglo nužno je obrazovanje pripadnika Islamske zajednice, vjerskih stručnjaka koji će predvoditi tu obnovu.
Ševko Omerbašić je naglasio da se postmoderno shvaćanje islama koje prakticiraju mladi razlikuje od shvaćanja starijih. Stariji pripadnici Islamske zajednice često se ne slažu sa shvaćanjima mladih pa ga i često puta smatraju i svetogrdnim, a što je, prema njegovoj ocjeni, pogrešno. Takvo stanje, dodao je, upućuje na nedovoljnu edukaciju samih vjernika. Islamska zajednica se puno više mora posvetiti i svome poslanju kad su u pitanju duhovne, vjerske i moralne potrebe vjernika, kazao je.
Upozorio je i na nedovoljno poznavanje onih koji navještavaju vjerske istine islama o kojima ni sami dovoljno ne znaju. Tako smo, dodao je, svjedoci da islam tumače oni koji mu ne pripadaju ili koji površno ili nikako ne poznaju njegove odredbe. U tom smislu, naglasio je Omerbašić, islam je politički najviše izmanipulirana religija.
'Ovih dana bili smo svjedoci kako su neki hrvatski političari i povjesničari zlorabili islam u nedavnim ratnim zbivanjima pripisujući mu ono na što islam objektivno nije mogao utjecati i oduzimajući mu pravo i sposobnost da se s drugima susrećemo u miru i toleranciji', rekao je.
Nažalost, ustvrdio je, danas svatko može optuživati islam bez straha da će biti demantiran, a kamoli da će snositi odgovornost. Dodao je kako je izlazak Islamske zajednice u javnost veliki izazov, da u tome postoje brojne proturječnosti, ali se od pripadnika Zajednice traži oblik i način komunikacije s javnošću i promjene mentaliteta.
Postavljaju se i pitanja treba li Islamska zajednica jačati među svojim pripadnicima svijest o nacionalnoj pripadnosti ili i dalje biti nenacionalna i dopustiti protivnicima da greške iz nacionalne domene pripisuju islamu. U nacionalnom smislu, istaknuo je Omerbašić, treba odgovoriti na pitanja odakle su došli, što ih čini ovakvim kakvi su, što su od drugih primili tijekom povijesti, a što su dali tijekom povijesti.
'Sve je to odgovor na pitanje što nas je održalo u višestoljetnoj životnoj utakmici da smo sačuvali vlastiti identitet', kaže Omerbašić.