Organizatori uvjeravaju da će ih imati više od 452 tisuće, koliko iznosi 10 posto birača kada se uračuna i dijaspora. Rok za prikupljanje potpisa za raspisivanje referenduma ističe u ponoć, a potpisi se još uvijek prikupljaju. Kažu u što bržem roku potpise će dostaviti u Sabor, a brzinu očekuju i od institucija jer krajem idućeg mjeseca Vlada očekuje obvezujuće ponude zainteresiranih koncesionara. Ministar Siniša Hajdaš Dončić, poručuje da od procesa monetizacije Vlada nema namjeru odustati.
Pročitajte i ovo
siguran u većinu
Plenković komentirao potez SDP-a, ali i mogućnost povratka Vilija Beroša u Sabor: Milanovića nazvao plagijatorom
"Nema osnove"
Vlada o SDP-ovom prijedlogu za opoziv Plenkovića: "Još jedan klevetnički uradak poražene oporbe..."
Posljednji je dan za potpis za referendum o zabrani davanja autocesta u koncesiju. Inicijativa je u velikoj akciji. Potpisi se prikupljaju na više od 1.000 mjesta u Hrvatskoj.
'Imat ćemo do ponoći sigurno dovoljan broj potpisa. Mi ćemo svaki prag koji nam je postavljen preskočiti. Kad predamo potpise, inzistiramo da se referendum provede na dan izbora predsjednika republike Hrvatske da ovaj referendum košta nula kuna', rekao je Mijat Stanić iz inicijative 'Ne damo naše autoceste' za Dnevnik Nove TV.
Zadnji dan prikupljanja potpisa protiv davanja autocesta u koncesiju
U Vladi imaju drugačije rokove. 'Nema nikakvog zaustavljanja procesa koncesije hrvatskih autocesta, kao što sam već i u par navrata rekao. Mi očekujemo njihove neobvezujuće ponude koncem studenog', rekao je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić.
Kada je u pitanju davanje autocesta u koncesiju, Vladu bi zadovoljila, kaže Hajdaš Dončić, 'cijena, a nakon toga postoji još i niz parametara koje se tiču recimo buduće podjele prihoda'. O tim će parametrima u koncesijskom ugovoru ovisiti i konačna računica koliko država dobiva ili gubi monetizacijom. Ministar uvjerava, riječ je o dobitku, jer će se javni dug smanjiti.
'Isključivo zatvaramo novcem kredite autoceste. Moje osobno mišljenje je da to pitanje nije ustavno da to nije pitanje za referendum jer duboko zadire u ekonomsku politiku vlade Republike Hrvatske ', ističe ministar.
Na Ustavni će sud i Inicijativa. 'Tražit ćemo od Ustavnoga suda da, dok se ne provede referendum nema daljnjeg postupanja po pitanju davanja autocesta u koncesiju', rekao je Teodor Celakoski iz Inicijative 'Ne damo naše autoceste' Premijer se referenduma ne boji.
'Ja tu računam na hrvatsku pamet i ako hoćete zdrav razum. To je pitanje novaca, hoćemo li 25 godina plaćati kamatu u Milano i Pariz, ili ćemo se razdužiti u najvećoj mjeri odmah', rekao je premijer Zoran Milanović.
Predsjednik je i dalje bez jasnoga stava o monetizaciji. 'Mislim da se može odlučivati i reći da ili ne, onda kad vidimo kakva je ponuda i koliko novaca se može dobiti', rekao je Ivo Josipović.
Sada slijedi prebrojavanje potpisa, a posla će očito biti i za Ustavni sud.
Vlada ima svoju računicu, inicijativa svoju. Činjenica je da u idućih 5 godinama na naplatu stiže više od 3 milijarde eura kredita s kojima su se gradile autoceste. One to same ne mogu vraćati, a i država više nema snage za nova zaduženja. Monetizacija se čini kao dobro rješenje za kratkoročni problem. Koliko će država dugoročno izgubiti ovisi o tome što će Vlada ispregovarati s novim koncesionarom. Na naplatu dakle stiže račun ranije loše politike oko autocesta. Dobitna situacija ne postoji pa samo ostaje pitanje koje je rješenje manje štetno za državu.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook