U punoj brzini, u gluho doba noći, svom snagom pokosio je tramvajsku stanicu. S teškim ozljedama odmah je hospitaliziran, a policija protiv njega još uvijek nije podnijela prijavu. Prava je sreća što u trenutku nesreće nitko nije bio na stanici.
Pročitajte i ovo
Visoke kazne
Stroža pravila u susjednoj zemlji: Nemojte ovo raditi za vrijeme vožnje, mogli biste ostati bez 1000 eura
jak vjetar
Stanje na cestama stabilnije nego tijekom dana, no burno na moru: Zatvorene linije prema otocima
"Jako su obijesni, nekulturni, needucirani. Kad bi jednom platio kaznu, znači morala bi biti prometna policija, naplatiti dobru kaznu - ne bi se nikad više vozio", smatra Zagrepčanka Jasna. "Kad se to po džepu udari, kad se to ode i u zatvor, znate, onda ljudi počnu drugačije razmišljati", slaže se s njom Vladimir.
Ne nužno. Ovaj mladić već je divljao splitskim ulicama i prilikom toga napravio više od 80 prometnih prekršaja. Sve je objavio na društvenim mrežama, završio u zatvoru, izašao prije dva tjedna i nastavio po starom.
"Meni se to nikako ne sviđa zato što ja prva ne bih htjela da moj brat, na primjer, ili moja sestra tako rade, kao što ni moji roditelji ne bi htjeli da ja, da mi se nešto, ne daj bože, dogodi", kazala je Zagrepčanka Katarina.
Novi zakon donio strože kazne, ali...
Strože kazne koje je sa sobom donio novi zakon očito nisu iskorijenile ovakva ponašanja. Recidivisti se kažnjavaju i s po 70.000 kuna, oduzimaju im se dozvole na duže razdoblje, ali dugoročnog efekta nema.
"Na prvih sedam mjeseci je smanjenje broja smrtno stradalih bilo 15 posto, da bi na kraju godine ono iznosilo svega 6,3 posto. Ono što smo najavili, to se i događa - zakon ne daje efekte, jer on sam, kao jedina mjera represivna, ni ne može dati efekte, treba jačati prevenciju", kazao je Davor Lisicin iz Udruge Sigurnost u prometu.
Statistički gledano, broj prometnih nesreća i smrtno stradalih posljednjih godina je u padu. Zaključno s 11. mjesecom prošle godine, na hrvatskim prometnicama stradalo je 259 osoba. Do kraja 2020. cilj je imati ne više od 213.
"Sada imamo 65 osoba više 2019. na kraju poginulih, od cilja. Znači, mi se od cilja udaljujemo i nije dobro jer to nas, ustvari, udaljuje od pravih mjera koje trebamo poduzeti", smatra Lisicin.
Hrvatska ima 77 poginulih u prometu na milijun stanovnika. Na razini Europe, gore od nas su tek Rumunjska i Bugarska.
Policija pojačano kontrolira promet
Pred nama je još jedan vikend tijekom kojeg će policija pojačano nadzirati promet. Bazirat će se na ona četiri glavna uzročnika prometnih nesreća, a to su alkohol, nevezanje pojasa, korištenje mobitela i prekomjernu brzinu.
Gost Dnevnika Nove TV bio je Miron Huljak iz Službe za sigurnost cestovnog prometa, Ravnateljstvo policije.
Vidjeli smo, stroži zakon statistički daje rezultate, ali u praksi druga priča pokazuje primjer iz Splita - kako zaustaviti takvog čovjeka?
Tu se, očito radi o čovjeku koji prkosi sustavu. Nije problem što on prkosi sustavu nego je problem što time ugrožava ostale sudionike u prometu i ostale ljude.
Tu je onda sustav, da zaštiti ostale ljude i mi ćemo na tome inzistirati i mi ćemo na kraju pobijediti takve ljude, sve takve ljude koji se tako ponašaju u prometu.
Je li represija rješenje, što radite po pitanju edukacije?
Kad govorimo generalno o poboljšanju stanja sigurnosti, normalno da je preventiva ona koja može dugoročno donijeti nekakve rezultate. Edukacija se provodi vansustavno, dosta redovito, kad se radi o djeci.
Bitno je da se ona kroz sustav počne provoditi, od najranije životne dobi do kraja srednjih škola, a i dalje. Onda će, u doglednoj budućnosti, stanje sigurnosti u Hrvatskoj sigurno biti bolje.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr