"Nastavno na brojne pritužbe i upite pacijenata o neadekvatnom informiranju o terminima nehitnih operacija, Ministarstvo zdravstva poslalo je dopis ravnateljima bolničkih ustanova skrećući pozornost na važnost upisivanja termina svake zdravstvene usluge na jedinstvenu listu čekanja u Bolničkom informacijskom sustavu te obavještavanja pacijenata o istima", izvijestilo je Ministarstvo u petak priopćenjem.
Istraga u tijeku
Zatvoreno popularno turističko odredište: Dogodila se strašna nesreća
Izmjene Prekršajnog zakona
Uskoro velike novosti u kaznama za vozače: Evo što se sve planira mijenjati
dobili doživotni zatvor
Užas u susjedstvu: Ubili kćer (18) jer je odbila dogovoreni brak
Tim povodom ministar zdravstva Vili Beroš naglasio je da "zdravstveni sustav nije sam sebi svrha" već postoji radi pacijenata.
"Upravo zbog njih, kao i većine naših zdravstvenih djelatnika koji u potpunosti ispunjavaju svoje radne obveze, ne želimo zatvarati oči pred nepravilnostima koje se događaju u procesu dodjeljivanja termina za određene preglede i postupke. Liječenje je nužan element svake terapije, no jednako je važna i komunikacija jer svaka pravovremena informacija pacijentu umanjuje nedoumice i dodatnu zabrinutost koja je već prisutna zbog same bolesti", naglašava ministar.
Pročitajte i ovo
NEMA PROPUSTA
Povjerenstvo poručilo da su netočne tvrdnje da je u bolnici Čakovec mrtva žena hranjena sondom
Istaknuo je i kako upravo na tom tragu održavaju i sastanke s udrugama koje predstavljaju pacijente kako bi i postojeća zdravstvena administracija dodatno unaprijedila komunikaciju sa svim dionicima u sustavu te kako bi zajedno stavili pacijenta u fokus djelovanja.
Radi transparentnijeg i aktivnijeg upravljanja listama čekanja Ministarstvo zdravstva stoga je, navodi se u priopćenju, zatražilo od bolnica prikazivanje realnog stanja broja dana čekanja te broja narudžbi po postupcima kao i ukupan broj pacijenata na svakoj pojedinoj listi, te prvi slobodni termin za svaku zdravstvenu uslugu.
Odnosi se na sve usluge
Odnosi se ti na sve bolničke zdravstvene usluge, uključujući dijagnostičke i terapijske postupke među kojima su i nehitni operativni zahvati te specijalistički pregledi.
"Svakom pacijentu koji se naruči na pojedini pregled ili postupak u bolničkoj ustanovi, bez obzira radi li se o osobnom dolasku, naručivanju putem elektroničke pošte, putem e-naručivanja, putem interne uputnice ili drugo, potrebno je izdati potvrdu o dodijeljenom točnom terminu obavljanja indicirane zdravstvene usluge", objašnjavaju iz Uprave e-Zdravstvo u Ministarstvu zdravstva.
Pročitajte i ovo
NOVAC EU FONDOVA
Napokon se obnavljaju tri zagrebačke bolnice stradale u potresu: "Tužno je da je to tako dugo trajalo"
Pacijente koji ne dobiju potvrdu o terminu pregleda ili postupka pozivaju da se obrate ravnateljstvu bolnice koje je obvezno upravljati svim organizacijskim procesima zdravstvene ustanove uključujući i listama čekanja.