Prema rezultatima zabilježenima u prvih deset mjeseci, situacija se znatno poboljšala. Tako je u prvih 10 mjeseci u odnosu na prošlu godinu, pregledano milijun pacijenata više, a iz Ministarstva zdravlja poručuju kako sve veći broj bolnica bilježi pozitivno poslovanje.
Pročitajte i ovo
kontroverzan tijekom pandemije
Trump na čelo zdravstvenog osiguranja stavio slavnog televizijskog doktora
Za 21 posto
SMANJENE LISTE ČEKANJA Rezultat povećanog rada u bolnicama
Provjerili kako se sigurnost pacijenata povećava uz bolničku narukvicu s bar kodom
Od ukupno 33 bolnice, koje su obuhvaćene ovim istraživanjem, 43% ih ima pozitivno poslovanje, a kako navode iz Ministarstva zdravlja, raste i broj bolnica koje su poćele vraćati stara dugovanja.
Odlične rezultate za hrvatsko zdravstvo pripisuju novim modelima ugovaranja kao i dodatnim programima poput 'Programa plus' i programa '72 sata'.
Kako navodi pomoćnik ministra zdravlja, Dragan Korolija-Marinić, bolnice koje bilježe najbolje poslovanje su KBC Rijeka, KB Merkur, Županijska bolnica Čakovec, te bolnica u Karlovcu.
Bolnice pružile milijun usluga više nego lani
U prvih deset mjeseci ove godine hrvatske bolnice pružile su milijun više usluga nego lani, istaknuto je u srijedu u Ministarstvu zdravlja na predstavljanju financijskih i naturalnih pokazatelja poslovanja bolnica u razdoblju u kojem je HZZO počeo funkcionirati kao izvanproračunski fond, koji ove godine samostalno raspolaže s 22,1 milijardom kuna.
Pozitivne poslovne rezultate među bolnicama nulte i prve kategorije ostvarile su KBC Rijeka, Klinika za ortopediju u Lovranu i KB Merkur, među bolnicama druge kategorije KB Sveti Duh, varaždinska, pulska i zadarska bolnica, u trećoj kategoriji karlovačka, bjelovarska, požeška, šibenska bolnica i bolnica u Zaboku, te u četvrtoj kategoriji specijalne bolnice u Popovači i Varaždinskim Toplicama.
Pozitivno posluje 42 posto akutnih bolnica
Stanje u bolničkom sustavu dosta je dobro, obrađeno je više pacijenata i obavljeno više pretraga, tako da ove godine pozitivno posluje 42 posto akutnih bolnica, rekao je pomoćnik ministra zdravlja Dragan Korolija Marinić istaknuvši da je u listopadu ove godine 90 posto bolnica ostvarilo indikatore kvalitete i izvršenja.
Nakon riječkog KBC-a, KB Merkur u prvih je deset mjeseci ostvario najbolje rezultate poslovanja, pa je sada ta bolnica oko tri milijuna kuna kumulativno u plusu, istaknuo je Korolija Marinić,
Ustvrdio je da su pozitivni rezultati u poslovanju rezultat novog modela ugovaranja bolničkih usluga, odnosno plaćanja bolnicama prema izvršenju usluga, nagrađivanja kvalitete i uspješnosti, te pokrenutih programa skraćivanja listi čekanja, poput Programa Plus, Programa 72 sata i Dana otvorenih vrata.
U sklopu Programa plus u popodnevnim terminima u bolnicama je dodatno pregledano 153.125 pacijenata, dok je 2000 pacijenata uključeno u program liječenja malignih bolesti unutar 72 sata od priopćavanja dijagnoze. U okviru programa Dani otvorenih vrata dodatno je pregledano 3825 pacijenata.
Osim financijskih, bolnice su povećale i naturalne pokazatelje - broj obrađenih slučajeva u dnevnim bolnicama povećan je za 12 posto, popunjenost kreveta porasla je za 5,3 posto, a dužina bolničkog liječenja skraćena je za 8,2 posto.
HZZO smanjio dugove za 350 milijuna kuna
U istom razdoblju, HZZO je smanjio svoje dugove za 350 milijuna kuna, skratio je rokove plaćanja, a 28 posto bolnica u sanaciji počelo je otplaćivati stare dugove, kažu u Ministarstvu. U iduće tri godine, ističu, liste čekanja trebale bi biti dokinute i zamijenjene listama narudžbi, jer bi se čekanje u svim bolnicama trebalo svesti u medicinski prihvatljive termine.
Ravnatelj KB-a Merkur Dinko Škegro kaže da su na poboljšanje poslovnih rezultata te bolnice utjecali višestruki čimbenici. "U prvih deset mjeseci ostvarili smo značajan napredak u poslovanju, značajno smo više radili nego prošle godine, tako da smo za 15 posto povećali broj usluga pruženih u specijalističko-konzilijarnoj zaštiti u poliklinici i dnevnoj bolnici. Promijenili smo i organizaciju posla i proširili broj usluga, ali dobrim rezultatima bitno je pridonio izlazak HZZO-a iz riznice i korekcije cijene usluga. Konačno smo plaćeni po učinjenom, odnosno fakturiranom, što pokazuju i rezultati", izjavio je Škegro
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook