Prema podacima Ministarstva znanosti i obrazovanja, prijavilo se 68 matičnih osnovnih škola, odnosno zajedno s područnim školama koje neke od njih imaju, ukupno 183.
Tragedija kod Karlovca
Policija objavila tko je kriv za nesreću u kojoj je poginuo Nikola Pokrivač
Užas u Karlovcu
VIDEO/FOTO Dvije osobe poginule u stravičnom sudaru četiri vozila, načelnik Vojnića u suzama: "U tom autu su bili naši igrači..."
Užas kod Karlovca
FOTO Cure detalji tragedije u kojoj je poginuo bivši Vatreni: Potreseni svjedoci ispričali kako je došlo do nesreće
Iz Osječko-baranjske županije prijavilo se 13 škola, no nijedna se nije prijavila iz Istarske županije.
Po šest škola prijavilo se iz Splitsko-dalmatinske i Vukovarsko-srijemske županije, po pet ih se prijavilo iz Karlovačke i Sisačko-Moslavačke, po četiri iz Virovitičko-podravske i Varaždinske županije, a tri iz Koprivničko-križevačke županije.
U Zagrebu su se prijavile dvije škole, kao i u Bjelovarsko-bilogorskoj, Brodsko-posavskoj, Dubrovačko-neretvanskoj, Krapinsko-zagorskoj i Ličko-senjskoj županiji, a po jedna škola prijavljena je iz Međimurske, Primorsko-goranske, Šibensko-kninske, Zadarske i Zagrebačke županije.
Model cjelodnevne škole sastoji se od četiri odgojno-obrazovna programa - programa nacionalnog kurikuluma, odnosno obavezne i izborne nastave (A1), programa potpore, potpomognutog i obogaćenog učenja (A2), izvannastavnih aktivnosti (B1) i izvanškolskih aktivnosti (B2).
U programima A1 i A2 sudjelovali bi svi učenici i u školi bi, ovisno o rasporedu, učenici razredne nastave boravili do 14 sati, a učenici predmetne nastave prosječno do 15 sati.
Nakon obavezne nastave za sve učenike slijede aktivnosti izbornih programa za dio učenika.
U e-savjetovanju četiri eksperimentalna kurikuluma
Uz povećanje satnice nekih predmeta, poput hrvatskoga i matematike od prvog do osmog razreda, likovnog i glazbenog od prvog do četvrtog, tjelesnog u četvrtom, geografije u petom te tehničkog u šestom, uvode se i novi.
Tako se kao alternativa vjeronauku od prvog do osmog razreda uvodi predmet Svijet i ja, a učenici od prvog do četvrtog razreda dobit će predmet Praktične vještine.
Od prvog do osmog razreda kao obavezan uvodi se predmet Informacijske i digitalne kompetencije. Predmet priroda i društvo u nižim razredima razdvaja se na dva predmeta - Društvo i zajednica te Prirodoslovlje, a taj će predmet osnovnoškolci slušati do šestog razreda.
Eksperimentalne kurikulume za predmete Prirodoslovlje, Informacijske i digitalne kompetencije, Društvo i zajednica te Praktične vještine ministarstvo je u ponedjeljak uputilo u javno savjetovanje.
Pročitajte i ovo
50 škola eksperimentalno
Od jeseni cjelodnevna škola: Pogledajte koji su novi predmeti uvedeni i do koliko će sati trajati nastava
Pročitajte i ovo
Hrvatska već ima uhodane modele
SDP o cjelodnevnoj nastavi: "Bez podrške zbornice, ovakva značajna reforma nije moguća ni ostvariva"
Svi zaposlenici eksperimentalnih škola dobit će mjesečno uvećanje osnovne plaće od 5 posto. Razrednici će dobiti i dodatak u iznosu od pet posto, a predviđeni su i dodaci za nastavnike koji sudjeluju u programima A2 i B1.
Ukupan maksimalni iznos dodataka na osnovnu plaću unutar eksperimentalnog programa može iznositi do 25 posto mjesečno.