Nakon ranojutarnjeg sastanka s predstavnicima taksista iz cijele Hrvatske, ministar Butković oštar i jasan.
Pročitajte i ovo
Opet isti taksi-prijevoznik
Uzeo taksi i platio nestvarnu cijenu! "Taksist je bio agresivan, rekao je - što me j*beš!"
I dalje prevoze putnike
Ministar je rekao da je nelegalan, no Uber i dalje posluje: "Mi nismo taksi"
"Uber pa i Cammeo u Splitu rade nelegalno. I ovo što se događa u ovom trenutku nije u suglasnosti s pozitivnim zakonskim propisima Republike Hrvatske. Mi nastavljamo s radom prometne inspekcije, ne samo u izricanju kazni nego i u oduzimanju vozila koje će krenuti ovih dana", poručio je ministar prometa Oleg Butković.
"Ja ih pozivam - i Uber i Cammeo i sve one druge koji rade nelegalno u ovom trenutku da se povuku'', ministrov je savjet ako žele izbjeći kazne.
Vozila Cammea u Splitu i puno veći broj onih koji posljednjih godinu dana nalaze mušterije pomoću aplikacije Uber, nelegalni su taksisti zbog ovog članka Zakona o prijevozu:
''Autotaksi prijevoz obavlja se na temelju dozvole (...), koju izdaje nadležno tijelo jedinice lokalne samouprave", stoji u članku 56.
A Uber u Hrvatskoj i Cammeo u Splitu tu dozvolu od gradova nisu dobili.
"Sve ove platforme, ako žele sudjelovati u radu na teritoriju Republike Hrvatske i jedinica lokalne samouprave - mi ih pozdravljamo! Međutim, ono što inzistiramo - inzistiramo da budemo ravnopravni na tržištu, da i oni poštuju zakone", kaže Božo Miletić, Taxi prijevoznici, Hrvatska obrtnička komora.
No iz Cammea i Ubera stiže odgovor - mi nismo taksisti pa ne kršimo zakon.
''Mi smo u Splitu samim početkom rada jasno i glasno i javno na kraju krajeva iznijeli način našeg poslovanja - niti jednom riječju nismo rekli da smo taxi, iako u svih drugih 9 gradova poslujemo prema taxi odlukama", objašnjava Petar Dragić, voditelj projekta Cammeo partner.
Cammeo se u Splitu smatra iznajmljivačem osobnih vozila s vozačem, pa mu, smatra Dragić, ne treba dozvola grada već samo drugi članak istog Zakona.
''Potrebu i način obavljanja djelatnosti iznajmljivanja osobnih vozila s vozačem (...) propisuje jedinica lokalne samouprave (...)", stoji u članku 60.
A kako to Split, baš kao ni većina gradova i općina nisu propisali, Cammeo je u Dioklecijalnov grad poslao 30 vozila smatrajući da za njima ima potrebe.
"Zakon je nedorečen, ili dorečen - ovisi kako ga čitate, a ostavio je mogućnost da se na taj način radi. Ponavljam, kad je ministar sam rekao da je to nelegalno, sukladno tome mi ćemo sjesti kao kompanija i vidjeti kako ili da li uopće onda poslovat u Splitu", kaže Dragić.
Iz Ubera o povlačenju ne razmišljaju.
Uber: Poslujemo sukladno svim zakonima RH
Vezano za ministrove izjave oglasili su se priopćenjem koje prenosimo u cijelosti:
''Uberova aplikacija u Hrvatskoj spaja korisnike s registriranim partnerima-vozačima koji vole pouzdanost usluge i jednostavnost opcije naručivanja vozila s provjerenim partnerima-vozačima u zajednicu koja se bitno razlikuje od taksi usluge, odnosno naši partner-vozači bave se iznajmljivanjem vozila s vozačem, a ne auto-taksi prijevozom. Želimo ponuditi lokalnom stanovništvu i turistima alternativnu opciju u području mobilnosti te smatramo kako konkurencija podiže kvalitetu usluge i donosi sigurnost što bi trebalo poticati, a ne ometati.
Uberovi partneri-vozači posluju sukladno svim zakonima Republike Hrvatske, te su porezni obveznici Hrvatske gdje plaćaju sav porez na puni iznos svake vožnje. Smatramo kako je potrebno što prije modernizirati postojeću regulativu sukladno preporukama Europske komisije koja zagovara razvoj ekonomije dijeljenja i novih poslovnih modela poput Ubera. Na tom predmetu surađujemo s predstavnicima iz više ministarstva te se nadamo, da će nakon Švedske, Estonije, Litve i Portugala i Hrvatska postati referentna država u području digitalne ekonomije i ekonomije dijeljenja", priopćili su.
Drugačijim interpretacijama zakonskih granica ministar Butković odlučio je stati na kraj, pa će i Uber i Cammeo u Splitu za ostajanje pri svom stajalištu ostati i - bez vozila.