"Želiš li žene u politici", seksističko pitanje u udžbeniku Politike i gospodarstva nećete naći u muzeju povijesti obrazovanja nego na školskim klupama maturanata ove školske godine. Ako nisu sigurni, udžbenik učenicima daje dodatni poticaj na razmišljanje pa ih traži da obrazlože koje bi bile prednosti, a koje mane većeg angažmana žena u politici. Sposobnost muškaraca da se bave politikom nije dovedena u pitanje.
Zgrožene maturantice fotografirale su udžbenik i poslale ga Instagram profilu Grof Darkula koji se bavi aktualnim društvenim problemima, a nažalost, jedan od najvećih upravo je rodna neravnopravnost.
Žena je na rukovodećim pozicijama kronično malo, a kada je riječ o njihovom udjelu u političkom životu, Hrvatska se uvijek nalazi negdje na začelju Europe. Njihov broj stidljivo se povećava zahvaljujući mehanizmima koje smo uveli kao potpisnica UN-ove Konvencije o uklanjanju svih oblika diskriminacije žena, ali i one koje se izbore za pozicije u zakonodnavnoj i predstavničkoj vlasti trpe ozbiljnu diskriminaciju.
Pročitajte i ovo
Stravično
Šokantno otkriće: Vatrogasci nakon gašenja požara u torbi pronašli tijelo bebe
Od toga da im drugi političari komentiraju "cice", pa se onda pravdaju da se s kurvama ponašaju kurvanjski, s gospodom gospodski, do blažih oblika patroniziranja kada saborski zastupnici koji muške kolege uredno nazivaju prezimenima, za kolegice smišljaju nadimke.
Autorica udžbenika Ana Knežević-Hesky opremila je tekst fotografijom namrgođene žene uz opis "Žene u politici". Dobro se to uklapa u društveni narativ u kojem je strastvena političarka histerična, a anagažirana, naprosto svadljiva.
Obratili smo se uredu Pravobraniteljice za ravnopravnost spolova i postavili njima pitanja ze razmišljanje - kako je moguće da učenici 4. razreda moraju uopće opravdavati prisutnost žena u politici, kako da se od njih traži da istaknu koje bi mogli biti nedostaci toga da se žene bave bilo kojim poslom, a posebno politikom u kojem su tako slabo zastupljene. Odgovor nismo dobili.
Da je udžbenike moguće lako ukloniti iz kurikuluma, pa i usred školske godine, uvjerili smo se nedavno. "Zašto je povijest važna" povučen je zbog nekoliko spornih informacija unatoč protivljenju dijela znanstvenika koji su o tome progovorili za Dnevnik Nove TV. Samo neslaganje pokazuje da je riječ o temama podložnima rapravi. Sposobnost žena da se bavi politikom to nikako ne bi smjela biti.
Pročitajte i ovo
Policija objavila detalje
Vozio se okolo s jugoslavenskom puškom, a donio je i u kafić: "Strah me da je ne ukradu, ne mogu dobro zaključati auto"
Odgovor nakladnika: "Aktivno učenje kojim učenici prepoznaju i imenuju probleme"
Odgovor direktorice nakladništva izdavačke kuće Alfa Daniele Novoselić prenosimo u cijelosti:
"Pitanja, dakle ne jedno pitanje, u sklopu su aktivnosti namijenjene učenicima kao poticaj na raspravu o važnim društvenim i političkim pitanjima s ciljem razvijanja kritičkog promišljanja, stvaranja demokratske i građanske svijesti.
Također navedena pitanja imaju ulogu potaknuti učenike na promišljanja u cilju uklanjanja stereotipa, predrasuda, diskriminacija te drugih oblika nepravednog i nehumanog postupanja prema ljudima po različitoj osnovi. Zašto ste sigurni da navedeno pitanje (ali i sva druga na koja se ne referirate) nije postavljeno kritički, upravo s ciljem propitivanja o činjenici da je malo žena u politici te se pitanje postavlja učenicima upravo u životnoj dobi kada postaju glasači?
Za Vas je primjerica žena na fotografiji u udžbeniku namrgođena i ljuta, a za nekoga je to žena koja se u žaru diskusije bori za svoj stav ili stav ljudi koje predstavlja na toj političkoj funkciji jer prema njima osjeća pravnu, političku i moralnu odgovornost.
Pristup učenju i poučavanju ovog nastavnog predmeta temelji se na demokratskim načelima, a koje udžbenik svojim sadržajem u potpunosti podržava. Pitanja u udžbeniku omogućuju učenicima aktivno učenje kojim prepoznaju i imenuju probleme, istražuju, kritički promišljaju i provjeravaju rješenja u zajedničkim aktivnostima. Učenika se potiče na izražavanje svojeg mišljenja i argumentirano raspravljanje te poštivanje različitih stavova. Pritom se razvijaju osjećaji odgovornosti i solidarnosti koje karakteriziraju aktivnog i savjesnog građanina."