Na terminalu za ukapljeni prirodni plin (LNG) u Omišlju u ponedjeljak je prvi put obavljen prekrcaj prirodnog plina u tekućem stanju iz FSRU (ploveća jedinica za skladištenje i uplinjavanje) broda LNG Croatia u posebne kamione za prijevoz ukapljenog plina.
Direktor tvrtke LNG Hrvatska koja upravlja terminalom Hrvoje Krhen, ističe da je to bio prvi prekrcaj takve vrste u svijetu, izravno s FSRU broda u kamione, bez prekrcaja u međuspremnike ili na manja plovila. Najveći interes za ovakvu uslugu su pokazale tvrtke iz sjevernog dijela Italije. Priznaje da su iznenađeni interesom za tu vrstu usluge.
Funkcionira tako da LNG terminal zainteresiranim kupcima nudi takozvane "slotove" - slobodne termine za prekrcaj prirodnog plina s LNG-a Croatia u kamione, a sam plin prodaju zakupci kapaciteta terminala, odnosno tvrtke koje se bave trgovinom plinom. Tijekom ovog mjeseca u LNG Hrvatska računaju na četrdesetak takvih prekrcaja, a u idućih godinu dana na oko 500 operacija prekrcaja s broda u kamione.
Radi se i o testiranju tržišta za gradnju bunker stanice iz koje će se ukapljeni prirodni plin prekrcavati u plovila i kamione, piše Novi list. Gradnja bunker stanice je predviđena projektom gradnje LNG terminala na Krku, a trebala bi biti izgrađena na području petrolejske luke u Rijeci. Krhen dodaje da je interes tržišta za prekrcaj LNG-a u kamione i više nego dobar.
Pročitajte i ovo
mirela ahmetović
Oporba ne štedi s kritikama: "Uništavanjem INA-e mi smo uništili energetsku politiku i energetski centar RH''
Pročitajte i ovo
SAD I EU
Pao dogovor oko važnog plana o prekidu ovisnosti o ruskom plinu: Pogledajte kada nam stiže američki LNG
Realan rok za pokretanje bunkering stanica je otprilike dvije do tri godine, po Krhenu.
Svi termini odmah prodani
Ponuda termina za prekrcaj na kamione, objašnjava, objavljena je na tržištu tek prije tjedan dana, i to samo za travanj. Svi su odmah rasprodani. Iako je cijena plina trenutno visoka, Krhen kaže da interes postoji.
"Dosad su najbliži terminali na kojima je moguće ukrcati ukapljeni plin u kamione bili u Marseilleu i u Rotterdamu. Naš terminal je gotovo dvostruko bliže tržištu sjevera Italije, tako da računamo kako će nam to biti primarno tržište, a pokazalo se da su svi raspoloživi termini odmah prodani, i to ponajprije tvrtkama baš s tog područja", rekao je Direktor tvrtke LNG Hrvatska.
"Vjerujem da će, prema sadašnjem interesu, taj projekt biti opravdan i isplativ", zaključio je Krhen.