Predsjednik zagrebačke Gradske skupštine Darinko Kosor prozvao je u ponedjeljak ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Sinišu Hajdaša Dončića i njegovo ministarstvo da su dopustili za Hrvatsku štetne 'rupe i anekse' u ugovoru o koncesiji nad Zagrebačkom zračnom lukom.
Pročitajte i ovo
bojkot sjednice
Hajdaš Dončić o dogovorima s Milanovićem: "Mi razmišljamo svojom glavom, znamo kakva je to misija..."
Malo se naljutio
Plenković uzvratio šefu SDP-a i Milanoviću, nazvao ih talogom: "Ako svaka šuša, blentava i tupava, nas zove izdajnicima..."
Ta je koncesija, rekao je Kosor na konferenciji za novinare, primjer kako ne treba sklapati ugovore o koncesiji.
Upozorio je da budući koncesionar, konzorcij Zagreb Airport International Company (ZAIC), ne nastavlja radove, nedavno je povisio naknade i do 100 posto, a hrvatskim direktorima omogućava bonuse za nejasne poslove u 'fantomskoj tvrtki'.
Okuplja se i centar: Nacionalni forum i HSLS potpisali partnerski sporazum
Istaknuo je i kako će koncesionar izgraditi pristanišnu zgradu manju od planirane, bez staklenog krova i podrumskog prostora za prtljagu predviđenih projektom Instituta građevinarstva Hrvatske (IGH), koji je pobijedio na natječaju. 'To pravdaju očekivanim smanjenjem prometa, pa će za isti iznos i koncesijski rok raditi jeftiniji projekt', upozorio je Kosor.
Naglasio je kako je koncesionar od 5. ožujka povećao naknadu putnicima (za sigurnost, domaći i međunarodni promet), što u prosjeku poskupljuje kartu oko 70-ak kuna. I to, dodao je Kosor, unatoč tomu što nije podigao kvalitetu usluge, već naprotiv, koristi staru pristanišnu zgradu koju su izgradili hrvatski građani.
'To je ismijavanje hrvatske države, jer je koncesionar teret koncesijske naknade zapravo prebacio na putnike i tempo kojim napreduju radovi mogu ih na taj način financirati', ustvrdio je.
Peta odgoda primopredaje Zračne luke Zagreb: Što se događa?
Kosor je ocijenio kako bi se povećanim naknadama moglo prikupiti i do 10 milijuna eura, te pita gdje je završilo i kako se troši 200 milijuna zarađenih kuna s računa Zagrebačke zračne luke.
Upozorio je i kako se ozbiljno razmišlja da u toj tvrtki, koja više nema zaposlenika jer su prebačeni u tvrtke koncesionara, ostanu raditi bivši direktori i tamo primaju plaću. 'Navodno su zatražili isplatu bonusa, budući su omogućili koncesionaru dodatne ustupke od hrvatske države, a obavljali bi 30-godišnji posao nadzora provedbe koncesije', rekao je Kosor.
'Osim toga, u lošiji se položaj dovodi nacionalni avioprijevoznik Croatia Airlines, jer mu se povećanim troškovima poskupljuje usluga, smanjuje konkurentnost, a time i broj putnika, sve u svrhu smanjenja vrijednosti i jeftine prodaje stranom ulagaču. Sve to je već viđeno na primjeru češke aviokompanije ČSA', poručio je Kosor.
Sud presudio: Štrajk u zračnoj luci Pleso nezakonit!
Najavio je da će zagrebačkom gradonačelniku Milanu Bandiću, županu Zagrebačke županije Stjepanu Kožiću, Gradu Velikoj Gorici te Vladi uputiti pismo kojim će ih upozoriti na nastalo stanje i moguće posljedice te pozvati na zajedničko djelovanje.
Podsjetivši na tvrdnje ministra Hajdaša Dončić kako je koncesijski ugovor za Zračnu luku najbolji u Hrvatskoj, Kosor je istaknuo kako je opravdan strah da bi takav ugovor mogao biti i za autoceste te da bi na kraju država morala plaćati naknade koncesionaru. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook