Dugo se nagađalo o velikom poskupljenju ZET-ovih voznih karata, i ono se i ostvarilo. Karte su poskupjele za 40 posto, a gradonačelnik Zagreba Milan Bandić izjavio je kako je vodio brigu o najugroženijim skupinama, srednjoškolcima, umirovljenicima i socijali.
Pročitajte i ovo
Linije 140 i 113
Grad kupuje električne autobuse: Evo gdje će voziti
Zastoj usred špice
Stali tramvaji u najprometnijoj ulici: Doznajemo o čemu je riječ
Najveći bunt pokazali su studenti koji će zbog poskupljenja do daljnjega bojkotirati ZET. I njima i ostalim građanima koji što zbog financijskih poteškoća, a što zbog drugih razloga, izbjegavaju kupnju karte, noćna mora je susret s kontrolorom ZET-a. A kako izgleda njihov radni dan, s čime se sve susreću i što sve moraju trpjeti, otkrio je Dragutin Đurđević.
>> Zagrebački studenti bojkotiraju ZET: Doznajte čega su se domislili!
On je već 15 godina kontrolor voznih karata ZET-a. Radi dan započinje u 04:00 sati ujutro, a završava u 11:15. Iako je s pravom burom koju je uzrokovalo poskupljenje karata Dragutin očekivao više svakodnevnih neugodnosti na poslu, one se, kaže, nisu dogodile. 'Možda samo ja nisam naletio na takve ljude, možda je u tome stvar', tvrdi.
Na temelju dugogodišnjeg iskustva tvrdi, da oni koji su se švercali prije, i dalje će vjerojatno raditi po starome. Isto je i s onim koji su i prije kupovali karte. Oni će ih kupovati i sada kada su cijene više.
>> Bandić odobrio poskupljenje cijena ZET-a
Ipak, priznaje da financijska situacija nije laka i da je sve veći broj ljudi kojima je karta preskupa. No, to ne znači da se mogu besplatno viziti, jer kupnja karte za vožnju je sasvim normalna i regularna.
'Nije to lako gledati, ljudi mi govore da nemaju novaca, žene tvrde da su samohrane majke, govore da nemaju ni za kruh i mlijeko, a kamoli za kartu, pokazuju mi liječničke nalaze', kaže Dragutin.
Dragutin svjedoči da je nekada teško trpjeti i slušati sve te silne uvrede. 'Ja samo radim moj posao, i volim da on prolazi sa što manje stresa', kaže
Pojašnjava da iako mu je posao kontroliranje, često je i psiholog i doktor. Mora imati strpljenja za popričati s ljudima i razgovorom ih uvjeriti da nisu u pravu. 'Onda ih, kada se već smire, pitam da zašto bi oni bili bolji od osobe do njih u vozilu, a koja je kupila kartu. I onda kažu da sam u pravu', kaže Dragutin.
No, nekada se stvari ne mogu riješiti samo razgovorom. 'Zavisi kako se tko ponaša, no zna biti i slučajeva kada zovemo policiju. Oni odmah dođu i ustupe nam podatke osobe, a o ponašanju putnika ovisi što će biti dalje. Sjećam se nedavno jednog dečka koji je uz kaznu za kartu zaradio još i kaznenu prijavu', kaže.
Na temelju iskustva zaključuje kako se gotovo podjednako švercaju muškarci i žene, no možda bi malenu prednost ipak dao ženama. Tvrdi i da je onih koji se najviše vole voziti bez karte među studentima. Žene su, kaže, i puno neugodniji protivnici od muškaraca.
'Mogu primijetit da sam puno više neugodnosti imao sa ženama nego s muškarcima. One se često svađaju i znaju biti agresivne. Naravno, ima i muškaraca koji je tako ponašaju, no većina je ipak drugačija. Prijete mi se, govore da ne znam s kim razgovaram, da ne znam kome se usuđujem pisati kaznu i da ću još danas ostati bez posla', kaže Dragutin.
Svjedoči da je nekada teško trpjeti i slušati sve te silne uvrede. 'Ja samo radim moj posao, i volim da on prolazi sa što manje stresa. I ja kod kuće imam obitelj. Mi na poslu moramo šutjeti i trpjeti, ne smijemo ništa reći', kaže Dragutin koji samo adi svoj posao. A karta se, jednostavno, mora kupiti.