Sedam dana prije početka službene kampanje za izbore za Europski parlament 'na kapaljku' se mogu dobiti informacije o tome koliko novca kane potrošiti izborni sudionici kako bi se predstavili biračima. Izuzetak su SDP i Orah. SDP će s koalicijskim partnerima (HNS, IDS, HSU) za izbore potrošiti točno koliko mu zakon omogućuje - 1,5 milijuna kuna, a i ne pomišljaju da bi u dugačkoj kampanji mogli proći s manje novca.
Pročitajte i ovo
IZAĐI, IZBORI SE
Izbori u SDP-u: Tko će voditi zagrebačku organizaciju i biti kandidat za gradonačelnika?
škoro još nije predao
SDP od donatora dobio manje od Demokrata, Možemo!, Suverenista: Neki uplaćivali na više mjesta
Stranka umirovljenika u EP ide samostalno: 'Ni ljevica niti desnica nisu zaslužili povjerenje'
'Kampanja traje 47 dana i potrošit ćemo onoliko koliko je zakonski limit', rekao je glavni tajnik SDP-a Igor Dragovan. Podijeli li se milijun i pol kuna s brojem promidžbenih dana, lako se izračuna da će SDP s partnerima dnevno na kampanju trošiti 32 tisuće kuna. Dragovan kaže kako je dogovoreno da će dio troškova snositi i koalicijski partneri, no pojedinosti ne iznosi.
Puno više nije se moglo doznati ni u HNS-u. Potvrdili su da izborni budžet postoji, te da partneri trebaju sjesti i dogovoriti se o sudjelovanju u troškovima. 'To je stvar dogovora na razini koalicije, tako je bilo i prošle godine', poručili su. No, već sada je poznato da HNS-ov kandidat Jozo Radoš, koji je na visokom trećem mjestu na listi, sam namjerava snositi dio manjih izbornih troškova. Radoš će bez naknade koristiti vlastiti automobil te iz vlastitog džepa platiti sitniji promidžbeni materijal, no koliko bi ga to moglo stajati ne zna.
'Uglavnom su to sitniji troškovi, putovanja vlastitim automobilom bez naknade, bomboni koje ću dijeliti i sl.', rekao je Radoš koji drži da bi kandidati, ako je moguće, sami trebali snositi dio troškova, što neki i čine.
'Ne mogu procijeniti koliki će u mom slučaju biti iznosi, jer se radi o malim dnevnim troškovima i pitanje je mogu li se i kako oni uopće prikazati', rekao je Radoš.
Kukuriku zajedno na EU izbore
Osim da je riječ o iznosu unutar zakonskih okvira, u HDZ-u, koji koalira sa HSS-om, HSP-AS, BUZ-om, te Dodigovom Hrvatskom demokršćanskom strankom, ne preciziraju svotu koju misle potrošiti. Riječ je o iznosu unutar zakonskih okvira, kampanja će se financirati iz redovnih izvora, kratko su odgovorili iz HDZ-a. Kažu i da su u tijeku pregovori s koalicijskim partnerima, a održat će se i sjednice stranačkih tijela.
ORAH Mirele Holy planira skromnu kampanju, koja će stajati nešto više od 20 tisuća kuna, a financirat će se iz članarina i donacija. 'Predvidjeli smo jako skromna sredstva, kampanju ćemo viditi isključivo putem društvenih mreža, bez medijskih spotova, reklama i jumbo plakata', kazala je Holy. Dodala je kako je ORAH imao ponude i za veće donacije za kampanju, ali su ih odbili 'kako ne bi poslali lošu poruku'.
'Mi smo mala stranka i kad bismo se pojavili na jumbo plakatima sigurno bi se postavilo pitanje otkud nam novac za to, a objašnjavanja nam ne trebaju', tumači Holy.
Poveći je klub stranaka i koalicija koje još ne znaju koliko će potrošiti. U tom klubu su i Laburisti čiji predsjednik Dragutin Lesar kaže kako je još prerano i da će plan troškova završiti u narednih dan-dva.
Josipović i Leko nadaju se 'europskim', a ne 'ideološkim' temama u kampanji
Da još nemaju nikakav plan potrošnje i da su tek otvorili račun, uvjeravaju iz Saveza za Hrvatsku, koji okuplja osam stranaka. Kako nema tog plana, nema ni projekcija kako će se troškovi dijeliti, odnosno koliko će i kako u njima sudjelovati članice koalicije, poručio je koordinator Saveza i predsjednik HDSSB-a Vladimir Šišljagić.
I prvi čovjek Nacionalnog foruma Nikica Gabrić uvjerava da još nisu napravili izborni budžet, da će to učiniti ovih dana. 'Kampanju ćemo financirati iz osobnih sredstava, "mikro" donacija i donacija prijatelja', najavljuje Gabrić.
Kad je riječ o donacijama, zakon pravnim osobama dozvoljava da jednoj političkoj stranci, u ovom slučaju jednom političkom subjektu, u kalendarskoj godini doniraju najviše 200 tisuća kuna, a listi grupe birača sto tisuća kuna. Fizičke osobe, dakle pojedinci i obrti, mogu u oba slučaja donirati najviše 30 tisuća kuna. Milijun i pol kuna, s uračunatim PDV-om, limit je koji u izbornoj promidžbi ne smiju probiti kandidacijske liste.
Sedam dana prije izbora, dakle do 17. svibnja, izborni sudionici dužni su DIP-u dostaviti preliminarna izvješća o donacijama koje su dobili za izbornu promidžbu te o troškovima, odnosno rashodima te promidžbe. Ne učine li to, mogli bi zaraditi novčane kazne – za koalicijske liste kazna je od 50 tisuća do pola milijuna kuna, a za liste grupe birača od 30 do 50 tisuća kuna. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook