Za ovakav prekršaj predviđena je kazna od 3 do 7 tisuća kuna, zabrana upravljanja vozilima B kategorije godinu dana, a može dobiti i 3 negativna boda. No, policija užurbano traži rješenje kako bi ovakvim vozačima trajnije 'stala na rep'. Policija vozačima koji suludom vožnjom ugrožavaju i sebe i druge misli doskočiti onako kako rade to sve autoceste u Europi.
Pročitajte i ovo
jak vjetar
Stanje na cestama stabilnije nego tijekom dana, no burno na moru: Zatvorene linije prema otocima
Velike gužve
Kratki kaos u Novom Zagrebu: Tramvaji su vozili skraćeno
Kvalitetno snimanje i danju i noću
U Europi su kamere za mjerenje brzine postavljene na svakom čvorištu ili nadvožnjaku. Ideja da se to napravi kod nas traje već nekoliko godina, no sad je pred realizacijom. Najprije, na autocesti do Varaždina, a potom i na svim ostalim. Sofisticirane kamere moći će kvalitetno snimati u svim vremenskim uvjetima i noću i danju. Iz operativne sobe obavijesti će se slati ekipama na terenu koji posrednika odmah zaustavljaju.
Strancima kazne nisu problem
Veliki problem su stranci. Često prođu nekažnjeni, no sad će ih na granici ili na izlazu lako uočiti i na osnovi snimki kazniti. Strani vozači u Hrvatskoj često rade ono što u svojoj zemlji ne smiju ni pomislit. Rigorozne kazne nisu im problem. Za divljanje na cesti plate od tri do sedam tisuća kuna. No, odsad im se zabranjuje korištenje međunarodne vozačke dozvole na godinu dana. Projektna dokumentacija je gotova, a projekt zajedno rade HAC i MUP i uskoro bi trebao zaživjeti.
>> Kod čvora Sv. Rok projurio s čak 247 km/h
>> Jurio 240 km/h na autocesti između Babine Grede i Lipovca
>> Mladi Turčin BMW-om na A3 s 248 km/h!
Za sada je predviđen pilot projekt na autocesti A 4 Zagreb- Varaždin, a kasnije bi se to proširilo na sve autoceste
Do sada je Hrvatska osim prirodnih ljepota nudila i nekažnjeno testiranje trkačkih sposobnosti vozača, ali i automobila. Presretači su uvelike smanjili broj prekršaja no i dalje je puno onih koji vole voziti iznad dvjesto kilometara na sat. Fiksne kamere za mjerenje brzine postaviti će se na sva kritična mjesta i veća raskršća. Osim represivnih imat će i psihološki učinak jer vozači drukčije razmišljaju kada znaju da ih snimaju cijelim putem. Snimke s takvih kamera bit će tretirane kao dokaz i nesavjesni vozači ne mogu izbjeći sankcije.
'Za sada je predviđen pilot projekt na autocesti A 4 Zagreb- Varaždin, a kasnije bi se to proširilo na sve autoceste. Ako su vozači svjesni da netko kontrolira njihovu brzinu na takvim mjestima se ponašaju u skladu s propisima', kaže Josip Mataija iz Odjela za sigurnost cestovnog prometa. Osim prema Varaždinu kamere su već postavljene na autocesti Rijeka - Zagreb. Malo više koordinacije i uskoro bi se mogle zaustaviti crne brojke. Samo lani na hrvatskim je cestama poginulo više od šesto ljudi.
Osim što su kamere postavljene u Zapadnoj Europi, problem rješavaju i susjedne države. U Srbiji su već postavili nadzorne kamere, a Bosanci u svojim presretačima imaju profesionalne kamere koje snimaju i sliku i ton, a osobito pokušaje mita koji su uobičajeni na području Balkana.