Kako bi odgovorili na ova pitanja, ekipi Provjerenog svoje su ormare otvorile Mila Puljiz i Barbara Repe. Obje studentice, modne blogerice i cure koje jednostavno obožavaju odjeću. Iako im ormari pucaju po šavovima, na pitanje što misle koliko odjeće doista imaju odgovaraju iskreno i vjerojatno kao i većina žena.
Pročitajte i ovo
donosi provjereno
Apsurd hrvatskog zdravstva: Zbog dijagnoze ne može iz kuće bez aparata za kisik, a iz HZZO-a su je već dvaput odbili
Provjereno
Prozor dnevnog boravka Zoranov je jedini prozor u svijet: Nakon devet godina netko ga se napokon sjetio
„Ja mislim da imam srednje. Ne bi škodilo još, kupiti još koji par cipela i koju haljinicu. Mislim da niti jednoj curi ne bi smetalo imati što veći ormar, onako Carrie Bradshaw stil“, iskreno nam priznaje Mila.
No ona, kao i većina žena, često je u situaciji da uz pretrpani ormar jednostavno nema što odjenuti. Istraživanja su pokazala da 80% vremena nosimo svega 20% odjeće. Razlog tome je neodlučnost, ali i manjak samopouzdanja jer se prečesto uspoređujemo sa slikama idealnih žena koje nam se smiješe sa stranica modnih časopisa, smatra psihologinja Ajana Löw. Također ističe da je muškarcima važniji fizički izgled kod izbora partnerica nego ženama pa je logično da one više ulažu u fizički izgled.
Nešto što nam je potvrdio i Zlatko Grljušić. Kao tipični muškarac priznaje: „Najprije te privuku boje, kao semafor. Onda moraš stati i vidjeti. Vidi što je dobra haljina, vidi što su dobre sandale. A zapravo se gleda nešto sasvim deseto.“
Nešto što ne dolazi s novom kolekcijom svake sezone i čega nema na rasprodaji. Ali ako je već tako, onda barem uz dobar kroj i pravu dužinu možemo naglasiti ono čime se ponosimo. Naročito onih dana u mjesecu.
>> 50 tisuća funti vrijedna kolekcija torbica: 'To su moja djeca'
„Istraživanja su pokazala da su u vrijeme ovulacije žene sklonije kupovati izazovniju odjeću, s jedne strane kako bi tada više privukle muškarce, potencijalne partnere i s druge strane kako bi pobijedile svoju konkurenciju, kako bi se suprotstavile drugim ženama u okolini“, kaže psihologinja Löw.
Odjeća je tako postala oružje, a u nemilosrdnoj borbi streljiva nikada dovoljno. Dok muškarci u shopping odlaze samo zato što moraju, žene su od njega napravile filozofiju. Dok Mila većinu svoje odjeće kupuje preko interneta, Barbara u shopping odlazi na Hrelić gdje se za 30 kuna može kupiti i 10 komada odjeće. Naravno, ako ste, kaže, spremni na kompromise.
A većina žena jest i to samo zbog toga da bi bile prihvaćene, govori nam psihologinja. Pokoravanje modnim trendovima u osnovi je želja za odobravanjem od strane okoline pa su prema tome žene savršeni potrošači. Nešto čega su prije 70 godina postali svjesni i proizvođači najlonki. Nakon prvotnog buma i hvaljenja nevjerojatno izdržljivog materijala, najlonke su naglo postajale manje kvalitetne. Loša vijest za potrošače, ali dobra za proizvođače koji su tako mogli prodati više svojih proizvoda. Riječ je o takozvanom planiranom zastarijevanju. Smatrali ga točnim ili tek teorijom zavjere, upravo je ono još jedno od mnogobrojnih opravdanja zašto stalno kupujemo novu odjeću. Današnja se brzo raspada. Odjeća naših mama i baka bila je kvalitetnija, trajala dulje, smatraju mnogi.
No teško je za očekivati da je kvaliteta jedinog takvog proizvoda koji je na tržištu postojao prije 70 godina jednaka kvaliteti današnjih proizvoda, uvjerava nas dr. sc. Antoneta Tomljenović s Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu. Pa je danas na snazi uglavnom ona „koliko para, toliko muzike“. U moru proizvoda, smatra profesorica Tomljenović, svatko može naći nešto za sebe. Baš kao i opravdanje za kupnju nove majice ili hlača.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite PROVJERENO putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.