"Zamislite da u bilo kojoj zemlji, članici EU-a, državni tužitelj, glavni tužitelj kaže da su izgubili spis koji, moguće, inkriminira prominentnog političara i da ga jednostavno ne mogu naći, a da je nejasno i kako su ga izgubili - što bi se dogodilo? Sigurno bi parlament te zemlje tražio njegovo razrješenje ili bi ostavku podnio sam. Dakle, ovo što smo danas čuli je i više nego nečuveno.
Pročitajte i ovo
curenje podataka
DORH traži duboko grlo iz EPPO-a? "Provodimo izvide..."
Turudić presudio
DORH odlučio: USKOK je nadležan za postupanje u istrazi protiv Beroša i drugih okrivljenih
Ja bih htjela od glavnog državnog odvjetnika čuti na koji način će oni rekonstruirati taj spis koji je izgubljen, hoće li ga uopće moći rekonstruirati, s kojim dokazima će raspolagati, na koji način će ponovo ispitati svjedoke i što to uopće znači - rekonstrukcija jednoga spisa? Meni, moram priznati, to sve skupa nije jasno. Inače, smatram da je puno bitnije od te fantomske rekonstrukcije koja se, po mojem dubokom uvjerenju, neće dogoditi jest vidjeti okolnosti pod kojima je spis zapravo izgubljen.
Mi danas nismo čuli od glavnog državnog odvjetnika hoće li on razgovarati s predmetnim tužiteljem ili predmetnom tužiteljicom čiji je spis izgubljen, hoće li razgovarati s ondašnjim glavnim državnim odvjetnikom Bajićem i pokušati utvrditi što se zapravo tamo događalo.
Da nije tragično, bilo bi komično
Ovo sve skupa da nije tragično, bilo bi doista komično. Nije tajna da po spisima hodaju miševi pa se pitam - jesu li možda miševi pojeli upravo taj spis koji se, navodno, ticao Milijana Brkića?
Inače, po mojem dubokom uvjerenju, ova afera je stvarno afera nad aferama, nešto veliko i nešto što involvira jednu cijelu struktuiranu i dobro učvršćenu mrežu jer u Hrvatskoj se, barem mi koji dugo radimo, već 20 godina, zna tko je s kim, tko je bio u kakvim kombinacijama, tko je s kim povezan, tko je s kim uvezan i na koji način su se koristile određene poluge moći.
U tom smislu, ono što mi je znakovito jest rečenica šefa SOA-e Markića koji je rekao da je povjerenstvo upoznao s onim što oni rade, ali i s njihovim zakonskim mogućnostima.
Ovo je naglasak - zakonskim mogućnostima. Ono što hrvatska politika nikako ne inicira, a što je nužno da bi se stvorio jedan dobar sigurnosni okvir pa samim tim i provjera takvih slučajeva jest izmjena Zakona o sigurnosnim službama koje još uvijek rade po zakonu iz 2006. godine. Taj zakon iz 2006. godine je u to doba bio pisan u samoj SOA-i što je bio svojevrstan presedan.
Inače, onaj zakon koji je bio na snazi do 2006. godine je bio puno bolji i kvalitetniji.
Hrvatska politika mora pokazati političku volju za razrješenje ovakvih slučajeva i u tom smislu, uz ostalo, treba nužno krenuti u izmjenu Zakona o sigurnosnim službama koji bi čak možda mogao implicirati reviziju određenih sigurnosnih provjera s obzirom da je tajna služba u Hrvatskoj dugo bila poluga moći u kojoj su se ljudi ocrnjavali, difamirali, diskreditirali, tjerali i dalje da ne nabrajam.
Sve u svemu, ova velika afera, kao i afera sa SMS-ovima postavlja pitanje - tko vlada Hrvatskom? I jesmo li mi uopće država ili smo mi nekakav tu tigar od papira?"
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr