Ekipa Poziva Dnevnika Nove TV bila je u Križevcima i istražila je li gradska vlast gradila bez potrebnih dozvola.
Podijelite
Ove nedjelje, ekipa Poziva Dnevnika Nove TV istražila je priču iz Križevaca. Mještani tvrde da su prevareni i to od strane gradske vlasti. Umjesto semafora i dva uspornika - glavna prometna žila kucavica pretvorena je u jednosmjernu ulicu.
Kako sada stvari stoje, gradski šefovi u žurbi su zaboravili izgleda ishoditi sve potrebne dozvole.
"Imamo jedan problem. Pod krinkom jednog projekta rade se totalno druge stvari. Kada pitamo gradske vlasti, ne dobivamo konkretne odgovore. Možete li doći ovdje istražiti što se konkretno radi", zamolili su mještani Križevaca.
Tragom Videopoziva ekipa je otišla do Križevaca kako bi istražila ovu priču.
Gdje su dozvole?
Priča iz rubrike 'A je to' u režiji križevačke gradske vlasti. Prilikom predstavljanja projekta, nova regulacija prometa u centru grada bila je ilustrirana tako što je korištena slika američkog grada Miamija.
No, realnost je puno drugačija u Križevcima. Reporteri su zatekli zatekli razrovane ceste, zatvoreno gradilište, ali i nezadovoljne mještane koji tvrde da su prevareni.
"Nešto za što mi je trebalo dvije minute po centru, sada gubimo po najmanje deset minuta i gužve su strašne", rekao je Darko, a njegova sugrađanka poručuje:
"Znači ova dva mjeseca su neizdrživa."
"Neki dan je bila potreba za hitnom intervencijom gdje vozilo koje mora reagirati u minimalnom vremenu moralo je obilaziti cijeli grad", rekao je Tihomir Hodak.
Prva adresa za pomoć bio je predsjednik gradske četvrti.
"Odjednom su mi telefoni počeli zvoniti, ljudi su me počeli zvati i ispitivati šta se radi, šta se kopa. Kad sam zvao u grad nisam dobio odgovor", rekao je predsjednik gradske četvrti Centar Tomislav Karlović.
Ubrzo postaje jasno da se iza kulise semaforizacije valja nešto sasvim drugo. A i radovi su imali uspona i padova.
"Rezao se asfalt, kopalo se rupe s bagerom, pa se jedan put stavljao asfalt pa se nakon dva tjedna asfalt opet skidao pa se stavljao novi sloj asfalta. Nevjerojatno koliko je to sve izgledalo stihijski", rekla je Ljiljana.
Lokalnim medijima priča oko raskrižja postala je udarna vijest.
"Od grada sam tražila preslike elaborata i projekata koji se odnose na reorganizaciju prometa u Križevcima. Međutim, uporno mi odbijaju dostaviti te preslike pravdajući se da riječ o autorskom djelu arhitekture", rekla je novinarka Silvia Novosel.
S obzirom na to da se ni na gradilištu ne nalaze ploče s podacima o potrebnim dozvolama, reporteri Dnevnika Nove TV odlaze u županijski ured koji bi ih trebao izdati.
"Radi se o tri projekta. Jedan je vezan za semaforizaciju ovog raskrižja i on bi išao prema pravilniku o građevinama. Međutim, ovaj ovdje, pretpostavljam drugi projekt, gdje se događa sužavanje ceste i ovaj treći gdje se radi o proširenju, trebali bi imati građevinsku dozvolu", objasnio je sudski vještak Damir Pavlek.
No, sada slijedi najbolji dio ove priče.
"Za predmetne lokacije na području grada Križevaca upravni odjel za prostorno uređenje i gradnji i zaštitu okoliša nije izdao niti jednu građevinsku dozvolu", rekao je pročelnik odjela za prostorno uređenje Damir Petričević.
Dva gradilišta bez potrebnih dozvola - dva dana prije snimanja ovog priloga zatvorio je državni inspektorat.
"Ako se pokaže da je sve ovo nelegalno netko će morati snositi sve te troškove, vraćanje u prvobitno stanje ćemo opet morati snositi troškove, tko pravda to", upitao se Hodak.
Zamjenik gradonačelnika gost Dnevnika Nove TV
Pozivu da gostuje u Dnevniku Nove TV odazvao se zamjenik gradonačelnika Križevca Danijel Šaško.
"Grad ima izdanu dozvolu u smislu da smo krenuli raditi po pravilniku o jednostavnim građevinama. Projektanti su projektirali i procijenili može li to ići po pravilniku. Mi smo tako krenuli raditi. Ovo zvuči kao da smo krenuli raditi samo odjednom, bez ikakvih dozvola. Inspekcija nas je zatvorila zato što smo radili izmjenu koju smo mislili da možemo. Građevinska inspekcija misli da ne možemo", započeo je Šaško i nastavio.
"Mi smo još u svibnju prošle godine pozvali predstavnike gradske četvrti i predstavili im sve. Nakon toga smo 3. srpnja prošle godine imali i javno predstavljanje za sve građane. Tamo je, između ostalog bila i skica grada Miamija i bilo je sve prezentirano u detalje", pojasnio je zamjenik.
Dalje se osvrnuo na pitanje kako je u manje od 24 sata izveden obim radova prikazan u videoprilogu.
"Radove nije radila ta tvrtka već su rađeni u sklopu semaforizacije. Rađeno je uklapanje u tu ulicu. To je radila ista tvrtka koja je dobila na nabavi obnove raskrižja", kratko je poručio.
Potom je objasnio kako je bila riječ o dva projekta. Jednom koji je predstavljen građanima i drugi koji nije. Pojasnio je i tko će financirati eventualno vraćanje prometnice u prvobitno stanje.
"Mi smo zapravo prvim dijelom ušparali da ne radimo dva puta, puno više nego što će koštati ovo račvanje. Tako da građani neće biti oštećeni", rekao je zamjenik i potom odgovorio na pitanje reportera jesu li svjesno išli raditi nešto što je protuzakonito kako bi uštedili novce.
"Ne, svjesno smo radili jer drugačije nismo mogli napraviti. Drugačije ni promet ne bi mogao teći na dvije širine. U međuvremenu smo dobili i tu dozvolu", zaključio je Šaško.