Već je desetljećima poznato da se situacija u prometu mora mijenjati. Prerano izgubljeni životi dovoljan su razlog da u jačanju prometne sigurnosti moraju sudjelovati apsolutno svi. Na vozače se pokušava utjecati sa svih strana. Zakoni postaju sve stroži, prometna kultura postaje sve razvijenija, automobilska industrija u svakom novom modelu automobila uvodi nova rješenja koja bi mogla pomoći u slučaju prometne nesreće.
Pročitajte i ovo
Kodeks ponašanja
Šuica prekršila važna pravila Europske komisije: "Ovo mora biti sankcionirano"
Dva mjeseca za odgovor
Hrvatskoj stigla packa Europske komisije, druga zbog istog razloga: Što kaže resorno ministarstvo?
Izmjene Prekršajnog zakona
Uskoro velike novosti u kaznama za vozače: Evo što se sve planira mijenjati
dobili doživotni zatvor
Užas u susjedstvu: Ubili kćer (18) jer je odbila dogovoreni brak
Životna bitka
FOTO Cvita nije mogla plivati ni oduprijeti se valovima: Nađena je bespomoćna kod Visa
Prije nekoliko godina Europska unija, nakon brojnih istraživanja, donijela je odluku o uvođenju usluge u automobilima E-poziv.
E-poziv (e-Call) sustav je koji imaju svi novi modeli automobila i lakih vozila proizvedeni nakon 31. ožujka 2018. godine. To znači da takvi automobili imaju mogućnost pozivanja hitnih službi koje dolaze na lokaciju nesreće u najkraćem mogućem vremenu.
Sustav E-poziv može se aktivirati na dva načina. Prilikom sudara ili prevrtanja vozilo automatski šalje poziv u Centar 112, a pomoć je moguće pozvati i manualno, pritiskom na tipku koja se nalazi desno od retrovizora.
Tipka je označena SOS oznakom. Ako je poziv poslan automatski, Centar 112 odmah vidi lokaciju nesreće i pokušava stupiti u kontakt s unesrećenim. Razgovor se odvija preko mikrofona i zvučnika kojima je automobil opremljen. Ako s unesrećenom osobom nije moguće stupiti u kontakt, Centar 112 odmah šalje pomoć na lokaciju. U tom trenutku Centar 112 zna i koliko se osoba nalazi u vozilu.
U sustav E-poziv uključen je i HAK, kao i drugi europski automobilski klubovi. O tome hoće li E-poziv iz automobila stići u HAK ili Centar 112 ili pak u autokuću, odlučuje vlasnik vozila, no adekvatna pomoć stiže u svim slučajevima.
Važno je da centri za pomoć znaju i smjer kretanja vozila jer u slučaju nesreće na autocesti hitne službe moraju znati u kojem smjeru se dogodila nesreća. Zato sustav E-poziv, osim uz lokaciju nesreće bilježi i kretanje vozila u posljednjih dvjestotinjak metara.
U cijeloj Europi prošle je godine zaprimljeno 13 tisuća e-poziva, a 2000 ih je bilo kriznih. Sva istraživanja koja su provodili stručnjaci Europske komisije prije uvođenja E-poziva pokazala su da bi reakcija žurnih službi trebala biti 40 posto učinkovitija zbog znanja točne lokacije. Zbog automatskog pozivanja hitnih službi na točnu lokaciju očekuje se da će u godini dana biti spašeno 2500 života više.
Iako je na cestama još uvijek premalo novih modela automobila s ovim sustavom, važno je da automobilska industrija slijedi pravila Europske komisije i uvođenjem novih ideja štiti sve sudionike prometa i time smanjuje broj žrtava.