Tradicionalni obrti
odumiru, jer ne mogu plaćati visoke najmove, a gotovo svakodnevno otvori se nova suvenirica, već sada ih ima gotovo
90. Grad nema ni tipičnog suvenira, ni kriterija za njihovu prodaju. Tko može platiti ekstra visoke najamine, može prodavati što god hoće. Trgovina šešira 'Ronchi' postoji stoljeće i pol. Sadašnja vlasnica
Marina Grabovac, peta je generacija vlasnika,a čini se i posljednja. 'Ovo je prvi put u povijesti te trgovine, u 152 godine, da je došlo do do toga da ova trgovina nema gdje,' rekla je Grabovac.
Pročitajte i ovo
Revitalizacija
Ovaj grad najviše izdvaja za obrtnike: "Problem mladih je što se ne žele uprljati"
Turisti ne žele kineske, već hrvatske suvenire!
Razlog svega je visoka najamnina. Vlasnik prostora, dubrovačka biskupija, podignula je cijene najma, te umjesto dosašanjih 3.700, Marina Grabovac mora plaćati gotovo 9.000 kuna 'Zašto bi oni nekog tko je 36 godina, mi smo tu 36 godina konkretno u ovom prostoru, a prije toga 126 godina na Stradunu, zašto bi oni nekog išli ukopati, istjerati?' pita se Marina. 'Čisto da vidimo koliko ti prostori na tržištu vrijede, koliko da se znamo ravnati. Da imamu tržišnu orijentaciju, izjavio je don Bernard Pleše iz dubrovačke biskupije.
A tržišna orijentacija mnoge je obrtnike već stajalo posla. Posljednji u nizu je krojač Tomislav Ivušić koji je prošli tjedan morao zatvoriti krojačnicu. Dok obrti propadaju, suvenirnice niču kao gljive iza kiše. Unutar zidina već ih ima 90. 'Politika Grada je sačuvati stare dubrovačke obrte, politika Grada je pomagati obrtnicima koji se bave izradom dubrovačkih suvenira,' rekao je Milan Perić, dubrovački pročelnik za poduzetništvo i turizam.
Odlučujuću ulogu u svemu imaju visoke cjene najmova , neke trgovine na Stradunu plaćaju čak 90 tisuća kuna mjesečno. Kako bi to namaknuli, prodaje se gotovo sve, plastični suveniri najčešće naručeni iz Kine. 'Bojim se da smo već duboko zagazili u to i da smo na tom pravcu da postanemo jedan, čak bi rekao nekvalitetan trgovački centar,' rekao je Đivo Dražić iz udruge 'Grad'. Trgovački centar u kojem će postojati jedino restorani i jeftini suveniri. A starim obrtima budućnost je, čini se, ključ u bravu.